Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İstatistik biliminin tanımı, amacı ve ormancılıkta kullanım alanları ile karşılaşılabilecek istatistiksel sorunlar
|
K3-Giriş Bölümü ve Ormancılıkta İstatistiğin Yeri ve Önemi Bölümü
|
2
|
İstatistik paket programlarının tanıtımı ve veri girişi
|
K1, K2-Giriş Bölümü ve Veri Girişi Bölümü
|
3
|
İstatistik paket programı ile veri özet tablolarının oluşturulması
|
K1, K2-Özet Tablolar Bölümü
|
4
|
İstatistik paket programı ile tanımlayıcı istatistiklerin (Aritmetik ortalama, Standart sapma, varyans, medyan, tepe değeri ve varyasyon katsayısı vb) hesaplanması
|
K1, K2-Tanımlayıcı İstatistikler Bölümü
|
5
|
İstatistik paket programı ile verilerin normal dağılıma uygunluğunun test edilmesi
|
K1, K2-İstatistik Olasılık Dağılımları Bölümü
|
6
|
İstatistik paket programı ile önemlilik testleri-I ((Toplum Ortalaması Ö.T., İki Ortalama Arasındaki Farkın Ö.T., İki Eş Arasındaki Farkın Ö.T.)
|
K1, K2-Önemlilik Testleri Bölümü
|
7
|
İstatistik paket programı ile önemlilik testleri-I ((Toplum Ortalaması Ö.T., İki Ortalama Arasındaki Farkın Ö.T., İki Eş Arasındaki Farkın Ö.T.)
|
K1, K2-Önemlilik Testleri Bölümü
|
8
|
İstatistik paket programı ile önemlilik testleri-II ((Toplum Ortalaması Ö.T.,İki Ortalama Arasındaki Farkın Ö.T.,İki Eş Arasındaki Farkın Ö.T.)
|
K1, K2-Önemlilik Testleri Bölümü
|
9
|
İstatistik paket programı ile Kikare Analizi
|
K1, K2-KiKare Analizi
|
10
|
İstatistik paket programı ile Tek Yönlü varyans Analizi
|
K1, K2-Varyans Analizi Bölümü
|
11
|
İstatistik paket programı ile Korelasyon Analizi
|
K1, K2-Korelasyon Analizi Bölümü
|
12
|
İstatistik paket programı ile Basit Regresyon Analizi
|
K1, K2, Regresyon Analizi Bölümü
|
13
|
İstatistik paket programı ile Çoğul Regresyon Analizi
|
K1, K2, Regresyon Analizi Bölümü
|
14
|
Regresyon Analizinin ormancılıkta Uygulamaları ve Ağaç hacim Tabloları
|
K3-Ormancılıkta Tahminleme Bölümü
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Özdamar, K.2009; SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, ISBN 9789756787076, Ankara
2. Özdamar, K. 2004; Paket Programlar ile İstatistik Veri Analizi 1, Kaan Kitabevi, ISBN 9789755912233, Ankara
3. Kalıpsız, A. 1981. İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 294
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta karşılaşılan istatistiksel sorunlara ilişkin çözüm yollarının İstatistik paket programları ile bilgisayar destekli olarak uygulanmasının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
2
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
3
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|