Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Diri Örtü elemanları, Ormancılıktaki Yeri ve Önemi
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
2
|
Ormanın ekosistemi ile ilgili temel kavramlar
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
3
|
Diri Örtünün Zararları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
4
|
Diri Örtünün Yararları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
5
|
Türkiye ormanlarında diri örtü oluşturan taksonlara giriş
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
6
|
Pteridophyta Bölümüne ait Diri Örtü Taksonları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
7
|
Spermatophyta Bölümünün genel özellikleri, Gymnospermae Altbölümü; Cupressaceae
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
8
|
Lauraceae ve Berberidaceae, Moraceae, Fagaceae ve Betulaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
9
|
Styracaceae, Rosaceae, Guttiferae, Cistaceae ve Ericaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
10
|
Leguminosae,Thymelaeaceae, Myrtaceae, Cornaceae, Santalaceae, Celastraceae ve Aquifoliaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
11
|
Buxaceae, Euphorbiaceae, Rhamnaceae, Staphyleaceae ve Anacardiaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
12
|
Apocynaceae, Verbenaceae, Labiatae, Oleaceae, Caprifoliaceae ve Liliaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
13
|
Tırmanıcı Diri Örtü taksonları (Lyanlar)
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
14
|
Diri örtü taksonlarına ilişkin bazı herbaryum örnekleri ve görsel sunumla bitki örneklerinin tanıtılması, örnek tanıma sınavı
|
Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Anşin, R., Terzioğlu, S. 2001; Diri Örtü Ders Notları, KTÜ Orman Fakültesi, Ders Notları, Yayın No: 65, Trabzon
|
Yardımcı Kitap
|
Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006; Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K.T.Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3.Baskı, Trabzon, 450 s.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye orman alanlarında rastlanan, doğal veya yapay gençleştirmede çoğunluğu mücadele gerektiren ve kimilerinde korunması gerekli olan diri örtü elemanlarının tanıtımı, bu taksonların sınıflandırılması, (eğreltiler, odunsu ve kimi otsu bitkiler ile tırmanıcı bitkiler), diri örtü elemanlarının olduğu orman tipleri, yayıldıkları yükseltiler ve ülkemizdeki genel yayılış alanları
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|