ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ölüörtü ve Humus Tipleri ORM328 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ölüörtünün önemi hakkında özet bilgi verir.
    2-Ölüörtüyü oluşturan organik horizonları söyler.
    3-Humusun oluşum süreçlerini açıklar.
    4-Humus tiplerini kavrar.
    5-Humus tiplerinin fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırmasını yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ölüörtü ve humus nedir? K1
    2 Ölüörtü ve humusun kimyasal yapısı K2 Bölüm 1.
    3 Karasal ve yarıkarasal humus tipleri K1
    4 Toprağın humus oluşumuna etkisi K3 Bölüm 2.
    5 Ağaç türlerinin humus oluşumuna etkileri K5, Bölüm 2.
    6 Toprak canlılarının humus tiplerinin oluşumuna etkileri K2, Bölüm 6.
    7 Organik horizonlar K1
    8 Terroformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması K1
    9 Entiformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması K1
    10 Paraformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması K1
    11 Yarıkarasal humus tiplerinin fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması K1
    12 Humus tiplerinin yarattığı sorunlar ve giderilme yöntemleri K4
    13 Humus tiplerinin ekosistem süreçlerine etkileri K1
    14 Küresel değişim ve humus K3, Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Meriç Çakır
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/. 2. Piccolo, A. 1996. Humic substances in terrestrial ecosystems. Elsevier Science. 3. Tan, K. H. 2014. Humic matter in soil and the environment: principles and controversies. CRC Press. 4. Prescott, C. E., et al. (2000). "Humus in northern forests: friend or foe?" Forest ecology and management 133: 23-26. 5. Binkley D, O Menyailo. 2005. Tree species effects on soils: implications for global change. Springer.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı farklı biyotik ve abiyotik şartlar altında oluşan humus tiplerini ve bu humus tiplerinin fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılmasının öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster