Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölüörtü ve humus nedir?
|
K1
|
2
|
Ölüörtü ve humusun kimyasal yapısı
|
K2 Bölüm 1.
|
3
|
Karasal ve yarıkarasal humus tipleri
|
K1
|
4
|
Toprağın humus oluşumuna etkisi
|
K3 Bölüm 2.
|
5
|
Ağaç türlerinin humus oluşumuna etkileri
|
K5, Bölüm 2.
|
6
|
Toprak canlılarının humus tiplerinin oluşumuna etkileri
|
K2, Bölüm 6.
|
7
|
Organik horizonlar
|
K1
|
8
|
Terroformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
K1
|
9
|
Entiformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
K1
|
10
|
Paraformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
K1
|
11
|
Yarıkarasal humus tiplerinin fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
K1
|
12
|
Humus tiplerinin yarattığı sorunlar ve giderilme yöntemleri
|
K4
|
13
|
Humus tiplerinin ekosistem süreçlerine etkileri
|
K1
|
14
|
Küresel değişim ve humus
|
K3, Bölüm 9
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|