Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş; konu, kapsam ve terminoloji
|
K1, Giriş
|
2
|
İstilacı yabancı bitki patojen ve zararlılarıları ve süs bitkisi ticaretinin hastalık ve zararlıların yayılmasındaki rolü
|
K1 B1
|
3
|
Park ve süs bitkilerinin hastalıklarına giriş (Fitopatoloji genel kapsam ve kavramlar, hastalık belirtileri)
|
K1, B2; YK1, B1-2-3K
|
4
|
Önemli süs bitkisi hastalıkları 1; Yeşil aksam hastalıkları (külleme, pas, yanıklık vb.)
|
K1, B3
|
5
|
Önemli süs bitkisi hastalıkları 2; Kök ve gövde hastalıkları,
|
K1, B4
|
6
|
Önemli süs bitkisi hastalıkları 3; kanser hastalıkları
|
K1, B5
|
7
|
Önemli süs bitkisi hastalıkları 4
|
K1, B6
|
8
|
Park ve süs bitkisi hastalıkları ile mücadele
|
K1, B7
|
9
|
Park ve süs bitkilerinin zararlıları
|
K1, B8
|
10
|
Akarlar, Kırmızı örümcekler (Acarina)
|
K1, B9, YK2, s1-4
|
11
|
Süsülü böcekler, Teke böcekleri vd. kınkanatlılar (Coleoptera), Kelebekler (Lepidoptera)
|
K1, B10, YK2, s14-61
|
12
|
Ağkanatlı tahta kutları, beyaz sinekler, yaprak bitleri, kabuklubitler vd. Hemiptera, Zarkanatlılar (Hymenoptera)
|
K1, B11, YK2, s62-110
|
13
|
diğer zararlılar (Nematodlar, Yumuşakçalar, kemirgenler vb.)
|
K1, B12, YK2, 110-119
|
14
|
Park ve süs bitkisi zararlıları ile mücadele
|
K1, B13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Funda OSKAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Oskay F., 2022. Park ve süs bitkisi hastalıkları Ders notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Oskay F., 2021. Orman Hastalıkları Ders notları.
YK2 Yaşar, B., 2017. Park ve Süs Bitkileri Zararlıları. Gezegen Basım, İstanbul, ss156
|
Dersin Amacı
|
Park ve süs bitkisi olarak faydalanılan bitkilerde görülen hastalık ve zararlıların tanıtılması, mcadele yöntemleri hakkında bilgi verilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Önemli park ve süs bitkilerinin hastalık ve zararlıları, bunlarla mücadelede genel yaklaşımlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|