Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel entomoloji bilgilerinin kısa tekrarı
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
2
|
Böcek salgınları, böceklerin üremesi, büyüme ve gelişmesi
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
3
|
Süs bitkilerinde zarar yapan böceklerin kısa tanıtımı
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
4
|
Toprakta yaşayan zararlı böcekler. Mevsimin değişik periyotlarında ortaya çıkan böcekler
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
5
|
Süs bitkilerinin yaprak, çiçek ve meyvelerine bulaşan böcekler
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
6
|
Zararlı böceklerin kimyasal ilaç dışındaki yöntemler kullanılarak mücadelesi
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
7
|
Predatör, parazitoit böcekler ile böceklerde hastalık yapan organizmalar
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
8
|
Kimyasal mücadele: İnsektisit seçimi. İnsektisit ve fungusitlerde etiket bilgileri. Kimyasal mücadele alet ve ekipmanları. Zararlı böceklere karşı kimyasal mücadele uygulamalarında alınması gereken önlemler. Kimyasal mücadele uygulamaları
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
9
|
Genel fitopatoloji bilgilerinin kısa tekrarı; Hastalık tipleri, belirtileri, etken ve etmenleri
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
10
|
Odunsu süs bitkilerinin (iğne yapraklı ağaç ve çalılar) yaygın hastalıkları
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
11
|
Odunsu süs bitkilerinin (geniş yapraklı ağaç ve çalılar ) yaygın hastalıkları
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
12
|
Egzotik süs bitkilerinin yaygın hastalıkları
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
13
|
Güllerde ve çok yıllık çiçekli bitkilerde yaygın hastalıklar
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
14
|
Bitki hastalıkları ile mücadele
|
Öğrenciler kaynaklardan işlenecek konuyu okumalıdır
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr.Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- Ders notları
- Sümer, S. 2008. Süs Bitkilerinin Hastalıkları. MMOB Orman Mühendisleri Odası Genel Merkezi Yayını, Dörtrenk Yayın Tanıtım Matbaacılık, Ankara, 462 sayfa
|
Yardımcı Kitap
|
- Horst, R. K. (2013). Field Manual of Diseases on Garden and Greenhouse Flowers. Springer.
- Vail, K.M., Hale, F., . You can control garden insects. University of Tennesse Institute of Agriculture PB595, 40pp
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciler, park ve süs bitkilerinde zarar yapan böcekler ve hastalıklar hakkında genel bilgiler edinerek, bunlarla hangi yöntemler kullanılarak mücadele edilebileceğini öğrenirler
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
2
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
1
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|