Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kuraklık ve kurak- yarı kurak bölgelerin tanıtımı
|
K2. 1. Bölüm, Kurak ve Yarı Kurak Gölgeler jeomorfolojisinin temel bilgileri, syf: 1-12
|
2
|
Kurak- yarı kurak bölgelerin iklim özellikleri
|
K2. 2. Bölüm, Kurak ve Yarıkurak Bölgeleri sınırlayıcı fiziki karakterlik, syf: 31-47
|
3
|
Kurak- yarı kurak bölgelerin toprak özellikleri
|
K2. 2. Bölüm, Kurak ve Yarıkurak Bölgeleri sınırlayıcı fiziki karakterlik, syf: 31-47
|
4
|
Kurak- yarı kurak bölgelerin vejetasyon özellikleri
|
K2. 2. Bölüm, Kurak ve Yarıkurak Bölgeleri sınırlayıcı fiziki karakterlik, syf: 31-47
|
5
|
Çölleşmenin tarihsel gelişimi
|
K1. 1 Bölüm: Tarihsel gelişim, syf: 4-6
|
6
|
Çölleşme ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar
|
K1. 2. Bölüm: Tanımlar, ilkeler, yaklaşımlar ve amaç, syf:6-8
|
7
|
Çölleşme kriter ve göstergeleri: İklim, su, toprak
|
K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması. syf: 121-138
|
8
|
Çölleşme kriter ve göstergeleri: Topografya ve jeomorfoloji, arazi kullanımı/arazi örtüsü
|
K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması. syf: 121-138
|
9
|
Çölleşme kriter ve göstergeleri: Sosyoekonomi, hükümet politikaları
|
K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması. syf: 121-138
|
10
|
Arazi çalışması: Çölleşme kriter ve göstergelerinin belirlenmesi
|
Arazide uygulama yapılmaktadır.
|
11
|
Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele sözleşmeleri
|
K1. Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele sözleşmeleri, syf: 1-4.
|
12
|
Çölleşme durumunun belirlenmesinde kullanılan yöntemler
|
K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması.syf: 121-138
|
13
|
Orman ekosistemlerinde çölleşme
|
K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması.syf: 121-138
|
14
|
Arazi çalışması: Çölleşme riskinin belirlenmesi
|
Arazide uygulama yapılmaktadır.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Kaynaklar
|
K1. ÇOB, 2005. Çölleşme ile Mücadele Türkiye Ulusal Eylem Programı. Çevre ve Orman Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi, 111 s., Ankara.
K2. Pekcan, N. 2015. Kurak ve Yarıkurak Bölgeler Jeomorfolojisi, Fizik Kitabevi, İstanbul, Türkiye.
K3. Brandt, J and Geeson, N. 2015. Desertification indicator system for Mediterranean Europe: Science, stakeholders and public dissemination of research results.
|
Yardımcı Kitap
|
K4. Imeson, A. 2012. Desertification, land degradation and sustainability. John Wiley & Sons.
K5. Brandt, C. J., & Thornes, J. B. 1996. Mediterranean desertification and land use. John Wiley & Sons Ltd., pp 121-138.
|
Dersin Amacı
|
Kurak, yarı-kurak alanlar, kuraklık ve çölleşme hakkında temel bilgi ve kavramlar, çölleşme kriter ve göstergeleri, çölleşmenin Türkiye`deki mevcut durumu ve çölleşmenin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında; Çölleşmenin tarihsel gelişimi, Çölleşme ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar, çölleşmenin özellikle etkili olduğu kurak ve yarı kurak bölge toprakları ile çölleşme kriter ve göstergeleri hakkında bilgiler yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|