ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çölleşme ile Mücadele ORM330 BAHAR 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuraklık ile ilgili temel kavramları ve süreçleri hakkında özet bilgi verir,
    2-Çölleşme kriter ve göstergelerini kullanır,
    3-Çölleşme ile ilgili temel süreçleri bilir,
    4- Çölleşme ile mücadeleyi küresel, ulusal ve yöresel ölçekte yorumlayarak özet bilgi veriri,
    5-Çölleşme ile mücadele yöntemlerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuraklık ve kurak- yarı kurak bölgelerin tanıtımı K2. 1. Bölüm, Kurak ve Yarı Kurak Gölgeler jeomorfolojisinin temel bilgileri, syf: 1-12
    2 Kurak- yarı kurak bölgelerin iklim özellikleri K2. 2. Bölüm, Kurak ve Yarıkurak Bölgeleri sınırlayıcı fiziki karakterlik, syf: 31-47
    3 Kurak- yarı kurak bölgelerin toprak özellikleri K2. 2. Bölüm, Kurak ve Yarıkurak Bölgeleri sınırlayıcı fiziki karakterlik, syf: 31-47
    4 Kurak- yarı kurak bölgelerin vejetasyon özellikleri K2. 2. Bölüm, Kurak ve Yarıkurak Bölgeleri sınırlayıcı fiziki karakterlik, syf: 31-47
    5 Çölleşmenin tarihsel gelişimi K1. 1 Bölüm: Tarihsel gelişim, syf: 4-6
    6 Çölleşme ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar K1. 2. Bölüm: Tanımlar, ilkeler, yaklaşımlar ve amaç, syf:6-8
    7 Çölleşme kriter ve göstergeleri: İklim, su, toprak K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması. syf: 121-138
    8 Çölleşme kriter ve göstergeleri: Topografya ve jeomorfoloji, arazi kullanımı/arazi örtüsü K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması. syf: 121-138
    9 Çölleşme kriter ve göstergeleri: Sosyoekonomi, hükümet politikaları K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması. syf: 121-138
    10 Arazi çalışması: Çölleşme kriter ve göstergelerinin belirlenmesi Arazide uygulama yapılmaktadır.
    11 Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele sözleşmeleri K1. Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele sözleşmeleri, syf: 1-4.
    12 Çölleşme durumunun belirlenmesinde kullanılan yöntemler K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması.syf: 121-138
    13 Orman ekosistemlerinde çölleşme K3. 6. Bölüm, Akdeniz Ülkeleri için çölleşme gösterge sistemi: Bilim, paydaşlar ve araştırma sonuçlarının kamuya açıklanması.syf: 121-138
    14 Arazi çalışması: Çölleşme riskinin belirlenmesi Arazide uygulama yapılmaktadır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
    Kaynaklar K1. ÇOB, 2005. Çölleşme ile Mücadele Türkiye Ulusal Eylem Programı. Çevre ve Orman Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi, 111 s., Ankara. K2. Pekcan, N. 2015. Kurak ve Yarıkurak Bölgeler Jeomorfolojisi, Fizik Kitabevi, İstanbul, Türkiye. K3. Brandt, J and Geeson, N. 2015. Desertification indicator system for Mediterranean Europe: Science, stakeholders and public dissemination of research results.
    Yardımcı Kitap K4. Imeson, A. 2012. Desertification, land degradation and sustainability. John Wiley & Sons. K5. Brandt, C. J., & Thornes, J. B. 1996. Mediterranean desertification and land use. John Wiley & Sons Ltd., pp 121-138.
    Dersin Amacı Kurak, yarı-kurak alanlar, kuraklık ve çölleşme hakkında temel bilgi ve kavramlar, çölleşme kriter ve göstergeleri, çölleşmenin Türkiye`deki mevcut durumu ve çölleşmenin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında; Çölleşmenin tarihsel gelişimi, Çölleşme ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar, çölleşmenin özellikle etkili olduğu kurak ve yarı kurak bölge toprakları ile çölleşme kriter ve göstergeleri hakkında bilgiler yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 4
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster