Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, bitki etkileşimleri, büyümenin sınırlandırılması
|
K1, B2, S 9-38
|
2
|
Ağaç şekli ve büyüme
|
K1, B3, S 41-87
|
3
|
Tahripler ve meşcere gelişimi, gençleşmenin kaynağı
|
K1, B4, S 89-140
|
4
|
Tabaka ve yaş sınıfları, yaş sınıflarının tanımlanması
|
K1, B5, S 145-167
|
5
|
İki tabakalı meşcereler
|
K2: B1, S 27-32
|
6
|
Meşcere gelişim evreleri (meşcere oluşum evresi, gövde ayrılması evresi, alt tabakanın tekrar oluşumu evresi, yaşlı meşcere evresi)
|
K2: B1, S 24-45
|
7
|
Saf, aynı yaşlı, tek tabakalı meşcereler
|
K1, B6, S 172-192
|
8
|
Çok tabakalı meşcereler:
|
K1, B7, S 195-209
|
9
|
Saf, değişik yaşlı veya çok tabakalı
|
K1, B8, S 213-233
|
10
|
Tek katlı karışık meşcereler
|
K1, B9, S 235-256
|
11
|
Çok tabakalı karışık meşcereler
|
K1, B12, S 283-293
|
12
|
Çok katlı meşcerelerin gelişimi
|
K1, B13, S 295-312
|
13
|
Meşcere kenarları, boşlukları ve kümeleri
|
K1, B14, S 315-329
|
14
|
Meşcere gelişiminin ölçülmesi
|
K1, B15, S 331-363
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Özlem MEŞE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1:Oliver CD, Larson B 1996. Forest Stand Dynamics (Uptade Edition). John Wiley & Sons Inc., New York, ISBN 471-13833-9, xiv+520 p.
K2: Genç M 2012. Silvikültürün temel esasları. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi. Yayın No: 44. Isparta
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders kapsamında; meşcerelerin oluşum ve gelişimleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, meşcere tanıtımı ve analizlerinin doğru bir biçimde yapılmasının sağlanması ve böylece en uygun silvikültürel müdahale ve yaklaşımlara karar verilebilmesi için gerekli bilgi birikimine sahip olunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Temel kavramlar, Meşcere tabakalılığı, Aynı yaşlı ve değişik yaşlı meşcereler, Meşcere gelişimi, Meşcere kenarları, boşlukları ve kümeleri, Meşcere gelişiminin ölçülmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
2
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
5
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|