ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Meşcere Dinamiği ORM436 BAHAR 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Meşcere gelişim evreleri ve farklı nitelikteki meşcerelerin yapısı ve gelişimleri konusunda özet bilgi verir
    2-Tahripler ve tahriplerin meşcere gelişimindeki rolü ve doğal gençleşme üzerindeki etkilerini kavrar.
    3-Meşcere analizi ve tanıtımını detaylı bir şekilde yapar.
    4-Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi ormancılık uygulamalarında etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30199
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60199
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, bitki etkileşimleri, büyümenin sınırlandırılması K1, B2, S 9-38
    2 Ağaç şekli ve büyüme K1, B3, S 41-87
    3 Tahripler ve meşcere gelişimi, gençleşmenin kaynağı K1, B4, S 89-140
    4 Tabaka ve yaş sınıfları, yaş sınıflarının tanımlanması K1, B5, S 145-167
    5 İki tabakalı meşcereler K2: B1, S 27-32
    6 Meşcere gelişim evreleri (meşcere oluşum evresi, gövde ayrılması evresi, alt tabakanın tekrar oluşumu evresi, yaşlı meşcere evresi) K2: B1, S 24-45
    7 Saf, aynı yaşlı, tek tabakalı meşcereler K1, B6, S 172-192
    8 Çok tabakalı meşcereler: K1, B7, S 195-209
    9 Saf, değişik yaşlı veya çok tabakalı K1, B8, S 213-233
    10 Tek katlı karışık meşcereler K1, B9, S 235-256
    11 Çok tabakalı karışık meşcereler K1, B12, S 283-293
    12 Çok katlı meşcerelerin gelişimi K1, B13, S 295-312
    13 Meşcere kenarları, boşlukları ve kümeleri K1, B14, S 315-329
    14 Meşcere gelişiminin ölçülmesi K1, B15, S 331-363
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Özlem MEŞE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1:Oliver CD, Larson B 1996. Forest Stand Dynamics (Uptade Edition). John Wiley & Sons Inc., New York, ISBN 471-13833-9, xiv+520 p. K2: Genç M 2012. Silvikültürün temel esasları. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi. Yayın No: 44. Isparta
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders kapsamında; meşcerelerin oluşum ve gelişimleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, meşcere tanıtımı ve analizlerinin doğru bir biçimde yapılmasının sağlanması ve böylece en uygun silvikültürel müdahale ve yaklaşımlara karar verilebilmesi için gerekli bilgi birikimine sahip olunması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Temel kavramlar, Meşcere tabakalılığı, Aynı yaşlı ve değişik yaşlı meşcereler, Meşcere gelişimi, Meşcere kenarları, boşlukları ve kümeleri, Meşcere gelişiminin ölçülmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster