ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Toprakları ORM221 GÜZ 3+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye topraklarını Toprak Taksonomisine göre sınıflar
    2-Türkiye topraklarının Türkiye`de dağılışını tanımlar
    3-Türkiye topraklarının verimliliklerini ve sorunlarını yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprakların genel özellikleri, K1. Bölüm 1
    2 Türkiye`nin Toprak oluşum ortamı: Jeoloji, jeomorfoloji K1. Bölüm 2
    3 Türkiye`nin Toprak oluşum ortamı: İklimi ve hidrolojisi K2. Bölüm 1
    4 Türkiye`nin Toprak oluşum ortamı: Bitki örtüsü K2 Bölüm 2
    5 Temel toprak oluşum faktörlerinin Türkiye`de durum: Ana materyal, İklim, Bitki örtüsü K2. Bölüm 3
    6 Temel toprak oluşum faktörlerinin Türkiye`de durum: Topoğrafya K2. Bölüm 4
    7 Temel toprak oluşum faktörlerinin Türkiye`de durum: Zaman K2. Bölüm 5
    8 Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Entisol, Vertisol, K3. Bölüm 3
    9 Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Inceptisol, Spodosol K3. Bölüm 4
    10 Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Mollisol, Aridisol K3. Bölüm 5
    11 Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Histosol K3. Bölüm 6
    12 Türkiye toprak potansiyeli K3. Bölüm 8
    13 Türkiye topraklarının verimlilikleri K3. Bölüm 8.1
    14 Türkiye topraklarının sorunları K3. Bölüm 9
    Ön Koşul Jeoloji
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Seval Sünal Kavaklıgil
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Güzel, N., Gülüt, K. (2010). Toprak oluşumu ve özellikleri K2- Dinç, U, S Kapur, H Özbek and S Şenol (1987). Toprak Genesisi ve Sınıflandırılması. Çukurova Üniversitesi Yayınları Ders Kitabı 7 K3-Dinç, U., Şenol, S., Kapur, S., Atalay, İ., Cangir, C. (1995).Türkiye Toprakları., Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi, Adana.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin Türkiye topraklarını tanımalarını, Türkiye toprak oluşum ortamı ve dağılımı arasındaki ilişkiler ve Türkiye topraklarının toprak taksonomisindeki yerini anlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Türkiye?nin toprak oluşum ortamları, Türkiye topraklarının oluşumu ve sınıflandırılması ile dağılımı ve kullanımı üzerinde durulacaktır. Aynı zamanda alandaki gelişmeler ve benzeri konulara değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 2
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 2
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. 3
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 2
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster