Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprakların genel özellikleri,
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Türkiye`nin Toprak oluşum ortamı: Jeoloji, jeomorfoloji
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Türkiye`nin Toprak oluşum ortamı: İklimi ve hidrolojisi
|
K2. Bölüm 1
|
4
|
Türkiye`nin Toprak oluşum ortamı: Bitki örtüsü
|
K2 Bölüm 2
|
5
|
Temel toprak oluşum faktörlerinin Türkiye`de durum: Ana materyal, İklim, Bitki örtüsü
|
K2. Bölüm 3
|
6
|
Temel toprak oluşum faktörlerinin Türkiye`de durum: Topoğrafya
|
K2. Bölüm 4
|
7
|
Temel toprak oluşum faktörlerinin Türkiye`de durum: Zaman
|
K2. Bölüm 5
|
8
|
Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Entisol, Vertisol,
|
K3. Bölüm 3
|
9
|
Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Inceptisol, Spodosol
|
K3. Bölüm 4
|
10
|
Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Mollisol, Aridisol
|
K3. Bölüm 5
|
11
|
Türkiye`deki toprak ordolarının genel özellikleri ve dağılımı: Histosol
|
K3. Bölüm 6
|
12
|
Türkiye toprak potansiyeli
|
K3. Bölüm 8
|
13
|
Türkiye topraklarının verimlilikleri
|
K3. Bölüm 8.1
|
14
|
Türkiye topraklarının sorunları
|
K3. Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
Jeoloji
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Seval Sünal Kavaklıgil
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Güzel, N., Gülüt, K. (2010). Toprak oluşumu ve özellikleri
K2- Dinç, U, S Kapur, H Özbek and S Şenol (1987). Toprak Genesisi ve Sınıflandırılması. Çukurova Üniversitesi Yayınları Ders Kitabı 7
K3-Dinç, U., Şenol, S., Kapur, S., Atalay, İ., Cangir, C. (1995).Türkiye Toprakları., Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi, Adana.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin Türkiye topraklarını tanımalarını, Türkiye toprak oluşum ortamı ve dağılımı arasındaki ilişkiler ve Türkiye topraklarının toprak taksonomisindeki yerini anlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye?nin toprak oluşum ortamları, Türkiye topraklarının oluşumu ve sınıflandırılması ile dağılımı ve kullanımı üzerinde durulacaktır. Aynı zamanda alandaki gelişmeler ve benzeri konulara değinilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
2
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
2
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|