Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Arazi tanımı ve temel kavramlar
|
K2-B5-SYF:158
|
2
|
Ormancılıkta arazi çalışmalarının önemi
|
K2-B1-SYF:15
|
3
|
Arazi şekli, topoğrafya ve eğim sınıfları
|
K3-B1-SYF:8
|
4
|
Ormancılıkta arazi çalışmaları için gerekli ekipman
|
K3-BE-SYF:96
|
5
|
Arazi kullanımı sınıflandırması
|
YK1-B4-SYF:85
|
6
|
Arazi uygulaması I
|
K2-B1-SYF:10
|
7
|
Arazi uygulaması II
|
K2-B1-SYF:10
|
8
|
Laboratuvar tanıtımı ve çalışma prensipleri
|
K1.B1.SYF.2
|
9
|
Laboratuvar malzemelerinin tanıtımı ve kullanımı ve laboratuvarda çalışırken dikkate edilmesi gereken hususlar
|
K1.B1.SYF.5
|
10
|
Kimyasal maddelerle çalışırken uyulması gereken kurallar
|
K1.B2.SYF.7
|
11
|
Cam malzemelerle çalışırken uyulması gereken kurallar
|
K1.B2.SYF.9
|
12
|
Numunelerin analiz için hazırlanması
|
K1.B2.SYF.15
|
13
|
Laboratuvar uygulaması I
|
K1.B1.SYF.2
|
14
|
Laboratuvar uygulaması II
|
K1.B1.SYF.2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Seval Sünal Kavaklıgil
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kacar, B. (2010). Bitki analizleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,
K2. Atalay, İ. (2020). Taşlarin ekolojisi ile topografyanin toprak oluşumu, tarim ve ormancilik açisindan önemi
K3. Müdürlüğü, T. R. G. (2006). Toprak Tanımlama Kılavuzu.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Rohdenburg, H. (1987). Landscape ecology-geomorphology.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı lisans düzeyindeki öğrencilere, arazi tipi ve eğim sınıflarının uygulamalı olarak öğretilmesinin yanında çalışmanın amacına yönelik toprak örneklemesinin nasıl yapılması gerektiği ve laboratuvarda yapılan kimyasal, fiziksel analizlerde kullanılan malzemeler hakkında bilgi verilerek laboratuvar teknikleri ile ilgili temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Arazide toprak örnek alımında dikkat edilmesi gereken hususlar ve laboratuvar çalışmalarında kullanılan malzemeler (cam; plastik, kimyasallar vs) ile analizde kullanılan cihazların tanıtılması, bu malzeme-cihazların temizlik-bakım işlemlerinin ve kullanım prensipleri, kalibrasyonlarının öğretilmesidir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
2
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|