Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Coğafi Bilgi Sistemleri`nin (CBS) temel kavramı, genel prensipleri ve bileşenleri
|
K1, s. 32-45
|
2
|
Coğrafi detaylar, vektör ve raster veri modelleri, veri kaynakları ve kalitesi
|
K1, s. 45-58
|
3
|
Veri-bilgi, konumsal veri (grafik ve öznitelik), veri tabanı işletim sistemi
|
K1, s. 158-192
|
4
|
CBS`nin orman amenajmanında kullanım alanları
|
K1, s. 358-393
|
5
|
ArcGIS CBS yazılımının tanıtımı
|
Uygulama
|
6
|
CBS fonksiyonları: veri giriş fonksiyonu
|
Uygulama
|
7
|
Örnek bir alanın sayısallaştırılması ve veri tabanının kurulumu
|
Uygulama
|
8
|
Sayısal meşcere haritalarında sorgulama
|
Uygulama
|
9
|
Sayısal meşcere haritalarında bazı fonksiyonların uygulamaları
|
Uygulama
|
10
|
Altlıkların harita çıktı formatında hazırlanması
|
Uygulama
|
11
|
Meşcerelerin eğim, bakı ve yükselti haritalaması
|
Uygulama
|
12
|
Topoğrafik haritaların incelenmesi ve doğal sınırların belirlenmesi
|
Uygulama
|
13
|
Örnek bir işletme şefliğine ait alanın bölmelere ayrılması
|
Uygulama
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Alkan Günlü
|
Kaynaklar
|
K1. Yomralıoğlu, T. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemleri. Akademi Kitapevi, Trabzon.
K2. Aranoff, S. (1989). Geographic Information Systems: A Management Perspective. Ottawa,
Canada. WDL Publications.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Turoğlu, H. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esaslar. Çantay Kitapevi, Istanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bilgi teknolojilerinin kavranması ve fonksiyonlarının orman amenajman plan yapımına yönelik pratik uygulama becerilerinin ArcGIS CBS yazılımı ile kazandırılması
|
Dersin İçeriği
|
CBS yazılım-uygulamaları ve orman amenajman planlarındaki sayısal altlıkların üretilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|