Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kavramlar ve Türkiye`ye ekolojik çerçeveden genel bir bakış
|
K1, s. 1 - 10
|
2
|
Türkiye`de ekolojik bölgelerin ayrımında ele alınan öğelerin önemi ve değerlendirilmesi
|
K1, s. 7 - 19
|
3
|
Türkiye`nin ekolojik bölgelerini belirleyen ekolojik faktörler
|
K1, s. 20 - 64
|
4
|
Karadeniz ekolojik bölgesi
|
K1, s. 67 - 123
|
5
|
Marmara geçiş ekolojik bölgesi
|
K1, s. 124 - 146
|
6
|
Akdeniz ekolojik bölgesi
|
K1, s. 172 - 194
|
7
|
Akdeniz ardı ekolojik bölgesi
|
K1, s. 195 - 205
|
8
|
Ege ekolojik bölgesi I
|
K1, s. 147 - 171
|
9
|
Ege ekolojik bölgesi II
|
K1, s. 147 - 171
|
10
|
Güneydoğu Anadolu geçiş ekolojik bölgesi
|
K1, s. 206 - 218
|
11
|
Karasal İç Anadolu ekolojik bölgesi
|
K1, s. 219 - 235
|
12
|
Karasal Doğu Anadolu ekolojik bölgesi
|
K1, s. 236 - 254
|
13
|
Yerel biyomlar ve yerel biyomların örneklendirilmesi
|
K2, s. 169 - 176
|
14
|
Türkiye`nin kıyı-kumul ekosistemleri
|
YK1, s. 3 - 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Servet PEHLİVAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Atalay, İ. (2014). Türkiye?nin Ekolojik Bölgeleri. (Genişletilmiş 2. Baskı). Meta Basımevi, İzmir.
K2. Atalay, İ. (2002). Türkiye?nin Ekolojik Bölgeleri. Meta Basımevi, İzmir.
K3. Atalay, İ. (1983). Türkiye Vejetasyon Coğrafyasına Giriş. Ticaret Matbaası, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Atalay İ. (2008). Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası. (Cilt I-II). Meta Basımevi, İzmir.
YK2. Ertek, A. (2011, Kasım). Kıyı Kumulları Oluşumları, Gelişimleri, Yayılışları ve Türkiye?den Bazı Problemli Kumul Sahaları. Sözlü Sunum 7. Kıyı Mühendisliği Sempozyumu, Trabzon.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`nin biyolojik çeşitlilik ve tür dağılışları, ekosistem verimliliği, ekolojik sınıflandırma sistemleri gibi kriterlere göre ayrılan mekansal birimlerinin özelliklerinin irdelenmesi ile bu bölgelerin tanıtılması ve ekolojik bölgelerde olası değişimlerin değerlendirilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye`deki çeşitli ekolojik kriterlere göre ayrılan mekansal birimlerin özellikleri ile bu ekolojik bölgelerin sınıflandırılması ve Türkiye?deki dağılışları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
1
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
2
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|