ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Ekolojik Bölgeleri ORM223 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`nin ekolojik bölgelerini ve bu bölgelerin hangi ekolojik kriterlere göre mekansal birimlere ayrıldığını tanır.
    2-Türkiye`de bitki örtüsü ile iklim, toprak, jeomorfolojik özellikler arasında ilişki kurar.
    3-Türkiye`de mekansal faktörlere göre belirlenen ekolojik bölgelerin temel özelliklerini tanır.
    4-Bölgeler arasındaki ekolojik farklılık ve benzerliklerin nedenlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar ve Türkiye`ye ekolojik çerçeveden genel bir bakış K1, s. 1 - 10
    2 Türkiye`de ekolojik bölgelerin ayrımında ele alınan öğelerin önemi ve değerlendirilmesi K1, s. 7 - 19
    3 Türkiye`nin ekolojik bölgelerini belirleyen ekolojik faktörler K1, s. 20 - 64
    4 Karadeniz ekolojik bölgesi K1, s. 67 - 123
    5 Marmara geçiş ekolojik bölgesi K1, s. 124 - 146
    6 Akdeniz ekolojik bölgesi K1, s. 172 - 194
    7 Akdeniz ardı ekolojik bölgesi K1, s. 195 - 205
    8 Ege ekolojik bölgesi I K1, s. 147 - 171
    9 Ege ekolojik bölgesi II K1, s. 147 - 171
    10 Güneydoğu Anadolu geçiş ekolojik bölgesi K1, s. 206 - 218
    11 Karasal İç Anadolu ekolojik bölgesi K1, s. 219 - 235
    12 Karasal Doğu Anadolu ekolojik bölgesi K1, s. 236 - 254
    13 Yerel biyomlar ve yerel biyomların örneklendirilmesi K2, s. 169 - 176
    14 Türkiye`nin kıyı-kumul ekosistemleri YK1, s. 3 - 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Servet PEHLİVAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Atalay, İ. (2014). Türkiye?nin Ekolojik Bölgeleri. (Genişletilmiş 2. Baskı). Meta Basımevi, İzmir. K2. Atalay, İ. (2002). Türkiye?nin Ekolojik Bölgeleri. Meta Basımevi, İzmir. K3. Atalay, İ. (1983). Türkiye Vejetasyon Coğrafyasına Giriş. Ticaret Matbaası, İzmir.
    Yardımcı Kitap YK1. Atalay İ. (2008). Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası. (Cilt I-II). Meta Basımevi, İzmir. YK2. Ertek, A. (2011, Kasım). Kıyı Kumulları Oluşumları, Gelişimleri, Yayılışları ve Türkiye?den Bazı Problemli Kumul Sahaları. Sözlü Sunum 7. Kıyı Mühendisliği Sempozyumu, Trabzon.
    Dersin Amacı Türkiye`nin biyolojik çeşitlilik ve tür dağılışları, ekosistem verimliliği, ekolojik sınıflandırma sistemleri gibi kriterlere göre ayrılan mekansal birimlerinin özelliklerinin irdelenmesi ile bu bölgelerin tanıtılması ve ekolojik bölgelerde olası değişimlerin değerlendirilmesi.
    Dersin İçeriği Türkiye`deki çeşitli ekolojik kriterlere göre ayrılan mekansal birimlerin özellikleri ile bu ekolojik bölgelerin sınıflandırılması ve Türkiye?deki dağılışları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 1
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 1
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 3
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 2
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 2
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster