ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekolojik Restorasyonun Temelleri ORM331 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekosistemlerde ekolojik ilişkileri çözümler.
    2-Ekosistemlerde bozulmanın ölçüsünü tespit eder.
    3-Bozulmuş ekosistemlerde uygun rehabilitasyon yöntemleri önerir.
    4-Rehabilite edilmiş ekosistemlerde ekolojik restorasyonun başarısını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Restorasyon ekolojisinin tanımı ve gelişimi K1, s. 1 - 10
    2 Restorasyon ekolojisinin diğer bilim dalları ile ilişkisi K1, s. 1 - 10
    3 Restorasyon ekolojisi alanında yapılan çalışmalar K2, s. 57 - 85
    4 Ekosistem ve yapısal özellikleri K1, s. 11 - 88
    5 Ekosistemlerde ekolojik ilişkiler I K1, s. 11 - 88
    6 Ekosistemlerde ekolojik ilişkiler II K1, s. 11 - 88
    7 Farklı karasal ekosistem yapıları I K2, s. 227 - 294
    8 Farklı karasal ekosistem yapıları II K2, s. 227 - 294
    9 Farklı ekosistemlerde bozulma ve tehditler I K1, s. 315 - 340
    10 Farklı ekosistemlerde bozulma ve tehditler II K1, s. 315 - 340
    11 Ekolojik restorasyon yöntemleri K2, s. 57 - 224
    12 Farklı bozuk alanlar ve genel özelliklerine bağlı olarak restorasyon değerlendirmeleri I K2, s. 57 - 224
    13 Farklı bozuk alanlar ve genel özelliklerine bağlı olarak restorasyon değerlendirmeleri II K2, s. 57 - 224
    14 Restorasyon ekolojisinde başarı ölçüt ve göstergeleri K1, 315 - 346 K2, 305 - 3018
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Servet PEHLİVAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Hobbs, R. J. (2006). Foundations of Restoration Ecology. D. A. Falk, M. A. Palmer, & J. B. Palmer (Eds.). Society for Ecological Restoration International, London. K2. Raven, P. H. (2007). Restoring Natural Capital: Science, Business, and Practice, J. Aronson, S. J. Milton & J. N. Blignaut (Eds.). Society for Ecological Restoration International, London. K3. Holl, K. D. (2020). Primer of Ecological Restoration. Island Press, London.
    Yardımcı Kitap YK1. Makineci, E. (2017). Ekolojik Restorasyonun Temelleri. (Basılmamış Ders Notları). İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi, İstanbul.
    Dersin Amacı Ekolojik restorasyon ile ilgili temel bilgilerin, özellikle besin maddesinden yoksun ekosistemlerin rehabilite edilmesi ve degrade ekosistemlerin restorasyonu konularının kavranılması.
    Dersin İçeriği Restorasyon ekolojisi kavramının tanımı ile diğer bilim dallarıyla ilişkisi ve özellikle insan etkisiyle bozulmuş fakir ekosistemlerin rehabilitee edilmesi teknikleri. Restorasyon süreçlerinin başarı ölçüt ve göstergeleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 2
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 1
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 4
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 1
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 2
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster