Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Restorasyon ekolojisinin tanımı ve gelişimi
|
K1, s. 1 - 10
|
2
|
Restorasyon ekolojisinin diğer bilim dalları ile ilişkisi
|
K1, s. 1 - 10
|
3
|
Restorasyon ekolojisi alanında yapılan çalışmalar
|
K2, s. 57 - 85
|
4
|
Ekosistem ve yapısal özellikleri
|
K1, s. 11 - 88
|
5
|
Ekosistemlerde ekolojik ilişkiler I
|
K1, s. 11 - 88
|
6
|
Ekosistemlerde ekolojik ilişkiler II
|
K1, s. 11 - 88
|
7
|
Farklı karasal ekosistem yapıları I
|
K2, s. 227 - 294
|
8
|
Farklı karasal ekosistem yapıları II
|
K2, s. 227 - 294
|
9
|
Farklı ekosistemlerde bozulma ve tehditler I
|
K1, s. 315 - 340
|
10
|
Farklı ekosistemlerde bozulma ve tehditler II
|
K1, s. 315 - 340
|
11
|
Ekolojik restorasyon yöntemleri
|
K2, s. 57 - 224
|
12
|
Farklı bozuk alanlar ve genel özelliklerine bağlı olarak restorasyon değerlendirmeleri I
|
K2, s. 57 - 224
|
13
|
Farklı bozuk alanlar ve genel özelliklerine bağlı olarak restorasyon değerlendirmeleri II
|
K2, s. 57 - 224
|
14
|
Restorasyon ekolojisinde başarı ölçüt ve göstergeleri
|
K1, 315 - 346
K2, 305 - 3018
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Servet PEHLİVAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Hobbs, R. J. (2006). Foundations of Restoration Ecology. D. A. Falk, M. A. Palmer, & J. B. Palmer (Eds.). Society for Ecological Restoration International, London.
K2. Raven, P. H. (2007). Restoring Natural Capital: Science, Business, and Practice, J. Aronson, S. J. Milton & J. N. Blignaut (Eds.). Society for Ecological Restoration International, London.
K3. Holl, K. D. (2020). Primer of Ecological Restoration. Island Press, London.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Makineci, E. (2017). Ekolojik Restorasyonun Temelleri. (Basılmamış Ders Notları). İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Ekolojik restorasyon ile ilgili temel bilgilerin, özellikle besin maddesinden yoksun ekosistemlerin rehabilite edilmesi ve degrade ekosistemlerin restorasyonu konularının kavranılması.
|
Dersin İçeriği
|
Restorasyon ekolojisi kavramının tanımı ile diğer bilim dallarıyla ilişkisi ve özellikle insan etkisiyle bozulmuş fakir ekosistemlerin rehabilitee edilmesi teknikleri. Restorasyon süreçlerinin başarı ölçüt ve göstergeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
2
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
1
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|