Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Meteoroloji ve Klimatoloji ile ilgili temel kavramlar
|
K1 B1
|
2
|
Atmosfer bilgisi ve atmosfer olayları
|
K1 B2, K2 B1
|
3
|
İklim çeşitleri ve özellikleri; iklimlerin sınıflandırılması.
|
K1 B4, K2 B29
|
4
|
İklim ve bitki örtüsü çeşitleri
|
K1 B4
|
5
|
Isı ve sıcaklık bilgisi
|
K1 B5, K2 B2
|
6
|
Nem, bulut ve yağış bilgisi
|
K1 B6, K2 B4
|
7
|
Basınç ve rüzgar bilgisi
|
K1 B8, K2 B3
|
8
|
Buharlaşma bilgisi
|
K1 B9
|
9
|
Küresel iklim değişiklikleri ve küresel ısınma
|
K1 B13
|
10
|
İklim-insan etkileşimleri
|
K2 B28
|
11
|
Klimatolojik ve zirai meteorolojik gözlemler
|
K1 B10
|
12
|
Klimatolojik ve zirai meteorolojik uygulamalar
|
K1 B11, K1 B12
|
13
|
Ödev sunumları-I
|
Ödev sunumları-I
|
14
|
Ödev sunumları-II
|
Ödev sunumları-II
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülay KARAHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Karaoğlu, M. (2013). Meteoroloji klimatoloji zirai meteoroloji. Nobel Yayımları.ISBN: 978-605-133-601-5,
K2. Türkeş, M. (2010). Klimatoloji ve meteoroloji. Kriter Yayınevi, Istanbul. ISBN: 978-605-5863-39-6.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Meteorolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve karara varılmasını öğretmek ve öğrencileri çalışma sonuçlarının yorumlarını bu esasa göre yapabilir duruma getirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Meteoroloji, klimatoloji, atmosfer ve iklimle ilgili temel kavramlar ile ısı ve sıcaklık, nem, bulut ve yağış, basınç ve rüzgar, buharlaşma bilgilerini ve küresel iklim değişiklikleri ve küresel ısınma ile ilgili konuları içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
4
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
4
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|