Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gymnospermler hakkında genel bilgiler, bitki isimlendirme
|
K1 B1
|
2
|
Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B20
|
3
|
Araucaria, Abies bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B8, K3 B9
|
4
|
Cedrus, Larix, Pseudolarix bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B2, K3 B3, K3 B4
|
5
|
Picea bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B5
|
6
|
Pinus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B1
|
7
|
Tsuga, Pseudotsuga, Cryptomeria, Cunninghamia bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B6, K3 B7, K3 B13
|
8
|
Sciadopitys, Sequoia, Sequoiadendron bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B10, K3 B11
|
9
|
Bitki örneklerinin incelenmesi
|
YK1 B1
|
10
|
Metasequoia, Taxodium, Cycas, Ephedra bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1 K3 B12
|
11
|
Thuja, Thujopsis, Libocedrus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B14, K3 B15, K3 B16
|
12
|
Cupressus, Cupressocyparis, Chamaecyparis bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B17, K3 B18
|
13
|
Juniperus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri
|
K1 B5, K2 B1, K3 B19
|
14
|
Bitki örneklerinin incelenmesi
|
YK1 B1
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Pelin ŞAHİN KÖRMEÇLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
K1. Zencirkıran, M. (2013). Peyzaj Bitkileri I (Açık Tohumlu Bitkiler-Gymnospermae).(1. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-605-133-507-0, 475s., Ankara. K2. Akkemik, Ü. (Editör) (2018).Türkiye´nin Doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları. (2. Baskı). T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, ISBN: 978-605-9550-14-7, 684s., İstanbul. K3. Yaltırık, F., Efe, A. (2000). Dendroloji Ders Kitabı (Gymnospermae-Angiospermae). İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Yayın No : 465, ISBN:975-404-594-1, 382s., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Mamıkoğlu, N. G. (2007). Türkiye`nin ağaçları ve çalıları. NTV yayınları, ISBN: 978-605-298-146-7, 727s., İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılabilecek bitkisel materyalleri hakkında genel bilgiler öğrenmek, yerli ve egzotik ağaçları tanımak ve kullanımını öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Gymnospermler hakkında genel bilgiler, bu bitki türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri anlatılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|