ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Tanıma ve Değerlendirme I PEY203 GÜZ 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Botanik ile ilgili bazı kavramları açıklar.
    2-Bitkiler alemini açıklar.
    3-Bitki tanımada gövde, yaprak, çiçek ve meyve özelliklerini kullanır.
    4-Bitkisel tasarım açısından ağaçların işlevlerini kavrar.
    5-Bitkisel materyalini peyzaj tasarımında tasarımda kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1511515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512020
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gymnospermler hakkında genel bilgiler, bitki isimlendirme K1: Giriş bölümü okunmalıdır.
    2 Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1: Taxaceae, Cephalotaxaceae bölümleri okunmalıdır. K2: Ginkgoceae familyası bölümü okunmalıdır.
    3 Araucaria, Abies bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2, K3: Araucaria, Abies bölümleri okunmalıdır.
    4 Cedrus, Larix, Pseudolarix bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2,K3: Cedrus, Larix ve Pseudolarix bölümleri okunmalıdır.
    5 Picea bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2, K3: Picea bölümü okunmalıdır.
    6 Pinus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2, K3: Pinus bölümü okunmalıdır.
    7 Tsuga, Pseudotsuga, Cryptomeria, Cunninghamia bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1: Cryptomeria bölümü okunmalıdır. K2: Cunninghamia,Tsuga, Pseudotsuga bölümleri okunmalıdır.
    8 Ara Sınav
    9 Sciadopitys, Sequoia, Sequoiadendron bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2: Sciadopitys, Sequoia, Sequoiadendron bölümleri okunmalıdır.
    10 Bitki örneklerinin incelenmesi K1, K2, K3: Öğrenilen bitki örnekleri incelenmelidir.
    11 Metasequoia, Taxodium, Cycas, Ephedra bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1: Taxodium bölümü okunmalıdır. K2: Metasequoia, Cycas, Ephedra bölümleri okunmalıdır.
    12 Thuja, Thujopsis, Libocedrus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1: Thuja bölümü okunmalıdır. K2: Thujopsis, Libocedrus bölümleri okunmalıdır.
    13 Cupressus, Cupressocyparis, Chamaecyparis bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2, K3: Cupressus, Cupressocyparis, Chamaecyparis bölümleri okunmalıdır.
    14 Juniperus bitkilerinin türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri K1, K2, K3: Juniperus bölümü okunmalıdır.
    15 Bitki örneklerinin incelenmesi K1, K2, K3: Öğrenilen bitki örnekleri incelenmelidir.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Arş. Gör. Dr. Pelin ŞAHİN KÖRMEÇLİ
    Dersi Verenler

    1-)Araştırma Görevlisi Pelin Şahin Körmeçli

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Zencirkıran, M. 2013. Peyzaj Bitkileri I (Açık Tohumlu Bitkiler-Gymnospermae), Nobel Akademik Yayıncılık. 1. Baskı., 475 s., ISBN: 978-605-133-507-0. 2. Akkemik, Ü. (Editör) 2018.Türkiye´nin Doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları, T.C. Orman ve Su Işleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, 2. Baskı., 684 s., ISBN:978-605-9550-14-7. 3. Mamıkoğlu, N. G., ve Ergüven, E. 2012. Türkiye`nin ağaçları ve çalıları. NTV yayınları
    Yardımcı Kitap 1. Pamay, B. 1992. Bitki Materyali I-II-III. İ.Ü. Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Küçükkuyu -İstanbul. 2. Brickell, C. , 1994. The Royal Horticultural Society Gardeners Encyclopedia of Plants&Flowers, Dorling Kindersley Limited, London. 3. Orçun, E. 1972. Dendroloji, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:196, İzmir.
    Dersin Amacı Peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılabilecek bitkisel materyalleri hakkında genel bilgiler öğrenmek, yerli ve egzotik ağaçları tanımak ve kullanımını öğrenmek.
    Dersin İçeriği Gymnospermler hakkında genel bilgiler, bu bitki türlerinin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerleri anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. 3
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster