Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasarı Geometri ve İzdüşümler
|
K1 B1, K2 B1
|
2
|
Perspektif Yöntemleri ve Genel Özellikleri
|
K1 B1, K2 B1
|
3
|
Paralel Perspektif Yöntemleri, Aksonometrik Perspektif, İzometrik Perspektif, Dimetrik Perspektif, Trimetrik Perspektif
|
K1 B2, K2 B2
|
4
|
Eğik Perspektif; Kavalyer Perspektif
|
K1 B2, K2 B2
|
5
|
Militer Perspektif, Kabine Perspektif
|
K1 B3, K2 B3
|
6
|
Konik Perspektif ve Çizim aşamaları
|
K1 B3, K2 B3
|
7
|
Bir Noktalı Perspektif
|
K1 B4, K2 B4
|
8
|
İki Noktalı Perspektif
|
K1 B4, K2 B4
|
9
|
Üç Noktalı Perspektif
|
K1 B5, K2 B5
|
10
|
Kareleme Yöntemiyle Konik Perspektif, Perspektiflerin Büyütülmesi
|
K1 B5, K2 B5
|
11
|
Daire ve Silindirin Perspektifi, Gölgelerin Perspektifi
|
K1 B6, K2 B6
|
12
|
Maket Malzemeleri ve Maket Yapım Teknikleri
|
Peyzaj mimarlığında maket yapımı ile ilgili kitap bulunmadığından serbest araştırma
|
13
|
Maket Yapımı-I
|
Peyzaj mimarlığında maket yapımı ile ilgili kitap bulunmadığından serbest araştırma
|
14
|
Maket Yapımı-II
|
Peyzaj mimarlığında maket yapımı ile ilgili kitap bulunmadığından serbest araştırma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|