Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Pelin ŞAHİN KÖRMEÇLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Erdoğan, E. (2009). Mimarlık bilgisi. A.Ü.Z.F. Yayın No:1574, Ders Kitabı:526, Ankara. 231s.
K2. Neufert, E. (2018). Yapı tasarım bilgisi. Beta Yayıncılık, İstanbul. 618s.
K3. Farrelly, L. (2012). Mimarlıkta sunum teknikleri. Litaratür yayınları. ISBN: 978-975-04-0595-2., İstanbul.183s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hasol, D. (1979). Ansiklopedik mimarlık sözlüğü (Vol. 2). Yapı-Endüstri Merkezi, 520s.
|
Dersin Amacı
|
Binaya ilişkin mimari kavramları anlatmak ve yapının nasıl tasarlanacağını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Doğal mekanının yapım aracılığıyla farklı bir mekana dönüştürme eylemi olan mimarlık dersi kapsamında süreç içinde mimarlığın tarihi gelişimi, yapı ve mimarlık ile ilgili terimler incelenmektedir. Strüktürel sistemler, yapı bileşenleri olarak temeller, duvarlar, döşemeler, çatılar ile yapısal elemanlar malzeme, tasarım kriterleri açısından irdelenmekte; uygulamada bu veriler doğrultusunda peyzaj tasarımı çalışmalarında küçük ölçekli yapı tasarım çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
2
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
4
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|