Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Angiospermler hakkında genel bilgiler, Magnoliaceae, Lauraceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
2
|
Berberidaceae, Platanaceae, Hammadelidaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
3
|
Ulmaceae, Moraceae, Juglandaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
4
|
Betulaceae, Fagaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
5
|
Casuarinaceae, Tiliaceae, Cistaceae, Tamaricaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
6
|
Salicaceae, Ericaceae, Rosaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
7
|
Leguminosae, Myrataceae, Aquifoliaceae, Buxaceae, Sapindaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
8
|
Hippocastanaceae, Aceraceae, Anacardiaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
9
|
Bitki örneklerinin incelenmesi
|
YK1 B2
|
10
|
Simaroubaceae, Meliaceae, Apocynaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
11
|
Oleaceae, Bignoniaceae, Caprifoliaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
12
|
Malvaceae, Eleagnaceae, Vitaceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
13
|
Hederaceae, Hydrangeaceae, Celastraceae familyalarına ait cins ve türlerin dendrolojik özellikleri ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki kullanımı
|
K1 B3, K2 B2, K3 B2
|
14
|
Bitki örneklerinin incelenmesi
|
YK1 B2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Pelin ŞAHİN KÖRMEÇLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Anşin, R. ve Özkan, Z. C. (2006). Tohumlu bitkiler (Spermatophyta) odunsu taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, 450 s., Trabzon.
K2. Akkemik, Ü. (Editör) (2018).Türkiye´nin doğal-egzotik ağaç ve çalıları. (2. Baskı). T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, ISBN: 978-605-9550-14-7, 684s., İstanbul.
K3. Yaltırık, F. ve Efe, A. (2000). Dendroloji ders kitabı (Gymnospermae-Angiospermae). İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Yayın No : 465, ISBN:975-404-594-1, 382s., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Mamıkoğlu, N. G. (2007). Türkiye`nin ağaçları ve çalıları. NTV yayınları, ISBN: 978-605-298-146-7, 727s., İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılabilecek bitkisel materyaller hakkında genel bilgiler vermek, yerli ve egzotik ağaçları tanıtmak ve kullanımını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Angiosperm bitki türlerinin dendrolojik özellikleri ve Peyzaj Mimarlığı uygulamalarındaki kullanım yeri anlatılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
2
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|