ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Proje III PEY301 GÜZ 4+4 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj tasarım süreci ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Hâlihazır haritanın (vaziyet planı) hazırlanması ve röleve yapar.
    3-Alan envanter ve analizi (Sörvey) yapar.
    4-Konsept plan (Leke planı), ön tasarım planı (Öneri plan/Avan proje) ile Master plan (Kesin proje) tasarlar.
    5-Yapısal, bitkisel peyzaj tasarımı ile detay, kesit/görünüş ve perspektif paftası tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje3012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   252
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,4 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması K2 B4
    2 Peyzaj tasarım aşamalarının anlatılması. Çalışma alanı hakkında bilgi verilmesi K1 B1, K2 B4
    3 Çalışma alanı ve tema ile ilgili bilgi verilmesi K1 B1, K2 B4
    4 Hâlihazır haritanın (vaziyet planı) hazırlanması K1 B1, K2 B6
    5 Alan envanter ve analizinin (Sörvey çalışması) yapılması. Kişisel isteklerin analizi ve ihtiyaç programının çıkarılması K1 B1, K2 B6
    6 Konsept planın (Leke planı) hazırlanması K1 B1, K2 B6
    7 Ön proje (Öneri plan/Avan proje) tasarımının geliştirilmesi-I K1 B1, K1 B2, K2 B6
    8 Ön proje (Öneri plan/Avan proje) tasarımının geliştirilmesi-II K1 B1, K1 B2, K2 B6
    9 Yapısal master planın (Kesin proje) hazırlanması-I K1 B1, K1 B2, K2 B6
    10 Yapısal master planın (Kesin proje) hazırlanması-II K1 B1, K1 B2, K2 B6
    11 Bitkisel master planın (Kesin proje) hazırlanması-I K1 B1, K1 B3, K2 B8, K3 B5, K4 B9
    12 Bitkisel master planın (Kesin proje) hazırlanması-II K1 B1, K1 B3, K2 B8, K3 B5, K4 B9
    13 Detay çizimlerinin yapılması K1 B1, K1 B5, K2 B7
    14 Kesit, görünüş ve perspektiflerin çizilmesi K1 B1
    Ön Koşul PEY201 Proje I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Özgür Burhan TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar K1. Seçkin, B. (2003). Peyzaj Uygulama Tekniği. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4105, Orman Fakültesi Yayın No: 453., 528s., İstanbul. K2. Bayçın Korkut, A., Şişman, E.E., Özyavuz, M. (2010). Peyzaj Mimarlığı. Verda Yayıncılık ve Danışmanlık Hizmetleri, 419s., İstanbul. K3. Karagüzel, O., Ortaçeşme, V., Mansuroğlu, S., Atik, M., Sayan, S., Erdoğan, R. (2011). Peyzaj Mimarlığı Ders Notu. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Basım Ünitesi, Yayın No:10, 2. Baskı, 85 s., Antalya. K4. Karagüzel, O., Atik, M. (2014). Bitkisel Tasarım. Akdeniz Üniversitesi Yayınları No: DK5, Akdeniz Üniversitesi Basımevi, 104s., Antalya.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Daha önce alınan temel bilgileri de kullanılarak peyzaj tasarımı ilke ve yaklaşımlarını öğretmek ve bunu gerçek bir alana ilişkin proje yaptırarak, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim şeklinde vermek amaçlanmıştır. Peyzaj mimarlığı çalışmalarının temelini oluşturan tasarım sürecini ve bu süreci oluşturan aşamalara ait paftaların hazırlanmasında gerekli bilgi ve beceriyi bir kent parkı örneğinde öğretmek amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Peyzaj tasarım aşamaları ile detay çizimlerinin yapılması, kesit, görünüş ve perspektiflerin çizilmesini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster