Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi
|
K1 B1
|
2
|
Agrega, doğal taş malzemeler konusunda bilgi verilmesi, malzeme tanıtımlarının ve kullanım özelliklerinin aktarılması, Pişmiş toprak malzemelerin tanıtılması (Tuğla, kremit, seramik vb)
|
K1 B2
|
3
|
Çimentolu malzemeler hakkında bilgi aktarılması (Sıva, harç,beton ve beton ürünleri), Ahşap çeşitleri ve ahşap malzemelerin tanıtılması, Metal malzemeler hakkında bilgi verilmesi(Demir, bakır, kurşun, pirinç, aliminyum vb.)
|
K1 B3
|
4
|
Mekanı oluşturan en temel eleman olan döşeme elemanları, döşeme çeşitleri hakkında bilgi verilmesi
|
K1 B4
|
5
|
Sabit ve sökülebilir döşemeler, bordür elemanları ile drenaj konularında bilgi aktarılması
|
K1 B5
|
6
|
Mekanı oluşturan düşey elemanlar, duvarlar, duvar çeşitleri, çitler, paravanlar, parmaklıklar özellikleri, çeşitleri konusunda bilgi aktarma
|
K1 B6
|
7
|
Mekanı oluşturan örtü elemanları. Çatı, pergola, çardak gibi örtü elemanları hakkında bilgi aktarılması
|
K1 B7
|
8
|
Kavşaklar, otopark çözümlemeleri, yaya ve otoyol kesitleri ile araçlar için hareket standartları,
|
K1 B8
|
9
|
Peyzaj donatı elemanı olarak banklar, ölçüleri, detaylandırılması ve kullanılan malzemeler,
|
K1 B9
|
10
|
Dış mekan aydınlatmada kullanılan aydınlatma elemanları,
|
K1 B10
|
11
|
Kentsel yön levhaları,
|
K1 B11
|
12
|
Spor alanları, standartları, kullanılan malzemeler. Ve detay çözümleri
|
K1 B12
|
13
|
Detay tasarımı, detay çizimi-I
|
K1 B13
|
14
|
Detay tasarımı, detay çizimi-II
|
K1 B14
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
3
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|