Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mutlu A., Reyhan H., Doğan HH. (2016). Kentleşme. Palme yayınları. ISBN: 978-605-355-539-1. K2. Şahin Y. (2015). Kentleşme politikası. Ekin yayınları. ISBN: 978-605-327-250-2. K3. Keleş R. (1972). Türkiye de şehirleşme, konut ve gecekondu. Gerçek yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Türkoğlu, H.(2002). Şehir ve Bölge Planlama Ders Notları. YK2. Yüzer, M.A.(2004). Şehir ve Bölge Planlama Ders Notları, İ.Ü.O.F.
|
Dersin Amacı
|
Ülkelerin ekolojik doğal dengesinin korunması, onarılması ve geliştirilmesi, kırsal ve kentsel alanlardaki peyzaj planlamaları ile ele alınmak zorundadır. Peyzaj mimarlarının da şehir ve bölge planlama konularında konunun uzmanları ile işbirliği içinde çalışabilmesi için, şehir ve bölge planlama konusunda gerekli bilgilerle donatılmasıdır
|
Dersin İçeriği
|
Kentleşme, kentleşme sorunları, çevre konularını ve kent kuramlarını içermektedir. Ayrıca, kent ve bölge planlaması, küreselleşme ve küresel kentler değerlendirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
4
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|