ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Planlama II PEY406 BAHAR 4+4 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğal ve kültürel peyzajı araştırır.
    2-Başlıca korunan alan tiplerini ve kullanımlarını planlar.
    3-Peyzajın karakterini Analiz eder, değerlendirir ve planlar.
    4-Kırsal Peyzaj Planlama Yöntemini tanımlar.
    5-Tarımsal yerleşimler, kırsal rekreasyon alan ve yerleşimler, endüstriyel alanlar ve ulaşım sistemlerini planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler15428
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511515
    Proje2011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Proje konusu ve çalışma alanının belirlenmesi (Kırsal alan) K3 B2
    2 Peyzaj planlama yaklaşımları hakkında bilgi verilmesi, çalışma alanı için envanter oluşturma K2 B2, K2 B3
    3 Doğal özelliklerin belirlenmesi K1 B4
    4 Kültürel özelliklerin belirlenmesi K1 B4
    5 Alan kullanımlarının değerlendirilmesi K1 B4
    6 Mevcut durum analizi K5 B9
    7 Peyzaj karakter analizi K1 B1, K4 B8
    8 Peyzaj karakter tipleri analizi-I K1 B6
    9 Peyzaj karakter tipleri analizi-II K1 B6
    10 Uygunluk analizi-I K2 B3
    11 Uygunluk analizi-II K5 B6
    12 Peyzaj fonksiyonları analizi K1 B6, K1 B7
    13 Peyzaj karakter alanlarının belirlenmesi K1 B7
    14 Plan ve raporların oluşturulması, sunum K1 B7, K3 B3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar K1.Şahin, Ş., Perçin, H., Kurum, E., Uzun, O. ve Bilgili, B. C. (2014). Bölge-alt bölge (il) ölçeğinde peyzaj karakter analizi ve değerlendirmesi ulusal teknik kılavuzu. Müşteri Kurumların TC İçişleri Bakanlığı, TC Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve TC Orman ve Su İşleri Bakanlığı olduğu, TC Ankara Üniversitesinin Yürütücü Kuruluş olduğu ve TÜBİTAK KAMAG, 1007. K2. Çetinkaya, G. ve Uzun, O. (2014). Peyzaj planlama. Birsen yayınevi, İstanbul. K3. Uzun, O., İlke, E. F., Çetinkaya, G., Erduran, F. ve Açıksöz, S. (2012). Peyzaj planlama: Konya ili Bozkır-Seydişehir-Ahırlı-Yalıhüyük ilçeleri ve Suğla gölü mevkii peyzaj yönetimi koruma ve planlama projesi. San. ve Tic. Ltd. Şti., Ankara. K4. Akay, A. ve Özen, M. D. (2009). Peyzaj yönetimi. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE) Yayını, (354). K5. Akgün, A. A., Alkay, E., Kerimoğlu, E., Koramaz, T. K., Kundak, S., Okumuş, G. ve Özçevik, Ö. (2014). Şehir planlamada analiz ve değerlendirme teknikleri (s. 132-147). Literatür Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Kırsal alanların korunmasının, kullanılmasının ve yönetiminin planlanmasının, dengesi bozuk olan kırsal alanlarda insan faktörünü dikkate alınarak ekolojik ve estetik ilkelere göre yeniden düzenlenmesinin temel ilke ve yaklaşımlarını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Proje konusu ve çalışma alanının belirlenmesi (Kırsal alan), doğal özelliklerin belirlenmesi, kültürel özelliklerin belirlenmesi, alan kullanımlarının değerlendirilmesi, mevcut durum analizi, peyzaj karakter analizi, peyzaj karakter tipleri analizi, uygunluk analizi, peyzaj fonksiyonları analizi, plan ve raporların oluşturulmasını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 4
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. 2
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. 3
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster