ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Sorunları PEY107 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre hakkında temel kavramları açıklar.
    2-Çevre sorunlarının nedenlerini açıklar.
    3-Uluslar arası Çevre Politikalarını açıklar.
    4-Çevre sorunlarını gidermek için çözüm önerisi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyosfer ve ekosistem kavramları, ekosistemin genel yapısı ve özellikleri K1 B1
    2 Biyojeokimyasal çevrimler K1 B1
    3 Çevre Sorunlarının Nedenleri ve ekolojik etkileri K1 B2, K1 B3
    4 Su kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları, su kirliliği için alınacak önlemler K1 B6, K2 B1
    5 Toprak kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları, toprak kirliliği için alınacak önlemler K1 B5, K2 B3
    6 Hava kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları, hava kirliliği için alınacak önlemler K1 B4, K2 B4
    7 Gürültü ve ışık kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları ve alınacak önlemler K2 B7
    8 Nükleer kirlenme, nedenleri ve ekolojik sonuçları, ve alınacak önlemler K1 B8
    9 Küresel ısınma ve iklim değişikliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları ve alınacak önlemler K2 B5
    10 Katı ve tehlikeli atıklar ve kontrolü K2 B2
    11 Biyosferin tahrip edilmesi ve doğal dengenin bozulması-I K1 B8
    12 Biyosferin tahrip edilmesi ve doğal dengenin bozulması-II K1 B8
    13 Çevre sorunları ile ilgili kontrol çalışmaları-I K2 B5
    14 Çevre sorunları ile ilgili kontrol çalışmaları-II K2 B5
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akman Y., Ketenoğlu O., Kurt L., Düzenli S., Güney K., Kurt F. (2004). Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi). Palme yayıncılık. ISBN: 975-7477-73-7. K2. Çınar Ö. (2013). Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Nobel yayıncılık. 667. ISBN: 978-605-133-568-1.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çevre ve çevre sorunları üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkesel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir. Bunlara ilişkin olarak çevre bilincinin oluşmasını sağlamaktır
    Dersin İçeriği Çevre Sorunlarının Nedenleri ve ekolojik etkileri ile çevre kirliliği ve alınacak önlemleri içermektedir. Ayrıca, küresel ısınma ve iklim değişikliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları ve alınacak önlemler irdelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 3
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster