ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı PEY209 GÜZ 2+2 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sürdürülebilirlik kavramını açıklar.
    2-Sürdürülebilirlik kavramının tarihsel gelişimini kavrar.
    3-Sürdürülebilirlik ile ilgili ulusal ve uluslar arası politikaları değerlendirir.
    4-Peyzaj tasarım çalışmalarında sürdürülebilirlik ilkelerini uygular.
    5-Peyzaj uygulamalarında sürdürülebilirlik açısından uygun yapısal materyalleri belirler.
    6-Peyzaj uygulamalarında sürdürülebilirlik açısından uygun bitkisel materyalleri belirler.
    7-Sürdürülebilir peyzaj tasarımının sosyal ve kültürel boyutunu tanımlar.
    8-Sürdürülebilir peyzaj tasarımına profesyonel bakış açısı geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60199
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sürdürülebilirlik kavramı K1: Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri konusu okunmalıdır. K2: Bölüm Bölüm 1 okunmalıdır.
    2 Sürdürülebilirlik kavramının tarihsel gelişimi K1: Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri konusu okunmalıdır. K2: Bölüm 3 okunmalıdır.
    3 Sürdürülebilirlik ile ilgili ulusal politikalar K1: Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri konusu okunmalıdır. K2: Bölüm 3 okunmalıdır.
    4 Sürdürülebilirlik ile ilgili uluslararası politikalar K1: Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri konusu okunmalıdır. K2: Bölüm 3 okunmalıdır.
    5 Sürdürülebilir kalkınmada temel amaç, sürdürülebilir kentsel gelişim K1: Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri konusu okunmalıdır. K2: Bölüm 3 okunmalıdır.
    6 Mekân ve dış mekân kavramları K1: Bölüm 2 okunmalıdır.
    7 Sürdürülebilir tasarım ilkeleri K1: Bölüm 3 okunmalıdır.
    8 Sürdürülebilir tasarım ilkeleri K1: Bölüm 3 okunmalıdır.
    9 Sürdürülebilir peyzaj planlama ve tasarımı K1: Bölüm 3 ve Bölüm 4 okunmalıdır.
    10 Bitkisel peyzaj tasarım uygulamalarında kullanılan materyaller ve sürdürülebilirlik K1: Bölüm 8 okunmalıdır.
    11 Yapısal peyzaj tasarım uygulamalarında kullanılan materyaller ve sürdürülebilirlik K1: Bölüm 7 ve Bölüm 10 okunmalıdır.
    12 Sürdürülebilir peyzaj tasarım uygulamaları K1: Bölüm 5 okunmalıdır.
    13 Sürdürülebilir peyzaj tasarım uygulamaları K1: Bölüm 5 okunmalıdır.
    14 Ödev sunumları Sunum Hazırlanmalıdır.
    Ön Koşul PEY104 Temel Tasarım
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KELEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kuter, N., Ünal, H.E., 2009. Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 9(2): 146-156. 2. Seçkin, N.P., Seçkin., Y.Ç., Seçkin, Ö.B., 2011. Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı ve Uygulama İlkeler. Literatür Yayıncılık, 231s., İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Benson, J., Roe, M., 2000. Landscape and Sustainability. E & F.N. Spon, London. 2. Brundtland, H., 1987. Our Common Future, Oxford University Press, Oxford. 3. Dunnett, N., Hitchmough, J., 2004. The Dynamic Landscape: Design, Ecology and Management of Naturalistic Urban Planting. Spon Press, London. 4. Emery, M., 1986. Promoting Nature in Cities and Towns: A Practical Guide, Croom Helm, London. 5. Hough, M., 1995. Cities and Natural Process. Routledge, London. 6. Kendle, A. D. and Forbes, S. J., 1997. Urban Nature Conservation: Landscape Management in the Urban Countryside, E & FN Spon, London. 7. Kendle, A. D. and Rose, J. E., 2000. The aliens have landed! What are the justifications for `native only` policies in landscape planting? Landscape and Urban Planning, 47, 19-31. 8. Mawhinney, M., 2002. Sustainable development : understanding the green debates. Blackwell Science, Oxford. 9. Sibley, P., 1998. The Sustainable Management of Greenspace, ILAM, Reading. 10. Smith, C., Dunnett, N., Clayden, A., 2007. Residential Landscape Sustainability: A Checklist Tool. Wiley-Blackwell. 11. Toprak, D., 2006. Sürdürülebilir kalkınma çerçevsinde çevre politakaları ve mali araçlar. SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (4): 146-169
    Dersin Amacı Sürdürülebilir peyzaj planlama ve tasarımı ile ilgili konuları öğretmek
    Dersin İçeriği Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir peyzaj tasarımı ile yapısal ve bitkisel peyzaj tasarım uygulamalarında kullanılan materyalleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 4
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 4
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster