Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Süs bitkilerinin sınıflandırılması. Ülkemizde ve dünyada süs bitkileri üreticiliği ve önemi
|
|
2
|
Bitki çoğaltmanın kapsam ve önemi ile çoğaltma çeşitleri. Generatif ve vejetatif çoğaltmanın esasları.
|
|
3
|
Tohumla çoğaltma (Tohum kaynakları, tohumların alınması, muhafazası ve dinlenme )
|
|
4
|
Tohumlarda çimlenmenin fizyolojik ve biyokimyasal mekanizması,çimlenmeye etki eden faktörler .
|
|
5
|
Tohum yaşama yeteneğinin tayini ve çimlendirme testleri.Tohumlarda çimlenme engelleri, çeşitleri ve giderilmesi.
|
|
6
|
Aşı ile çoğaltmanın amaçları. Aşı ile çoğaltmanın biyolojik esasları
|
|
7
|
Çelik ile çoğaltma
|
|
8
|
Daldırma ile çoğaltma
|
|
9
|
Özelleşmiş gövde ve köklerle çoğaltma.(stolon,kök sürgünü,rizom,soğanımsı gövde,yumru,soğan gibi)
|
|
10
|
Süs bitkilerinin yetiştirme ve bakım istekleri
|
|
11
|
Yapraklı ağaç türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri
|
|
12
|
Çalı türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri
|
|
13
|
İbreli türlerin yetiştirme ve bakım istekleri
|
|
14
|
Sarılıcı-tırmanıcı bitki türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Tanrı verdi, F. 1993. Çiçek Üretim Tekniği. İnkılap Yayınları.
Kenber, A. L. 1995. Süs ve Salon Bitkileri. İnkılap Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Tezer, N,M; Gökler, İ ve Kesercioğlu, T. 2010. Çiçekli Bitkiler. Nobel Yayın Dağıtım.
İnternet Ortamı Güncel Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Süs bitkileri üretimi ve bakımı konusundaki temel prensipleri öğretmek, yetiştiriciliği ile ilgili (ekolojik istekleri, bakım teknikleri, çoğaltma yöntemleri)teorik bilgileri aktarmak bu alanda ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Süs bitkilerinin sınıflandırılması, dünya ve ülkemiz genelindeki yeri, önemi. Bitki çoğaltımının kapsam ve önemi ile çoğaltma çeşitleri.Eşeyli ve eşeysiz çoğaltmanın esasları. Tohumla çoğaltma (Tohum kaynakları, tohumların alınması, muhafazası ve dinlenme ) Tohumlarda çimlenmenin fizyolojik ve biyokimyasal mekanizması,çimlenmeye etki eden faktörler . Tohum yaşama yeteneğinin tayini ve çimlendirme testleri.Tohumlarda çimlenme engelleri, çeşitleri ve giderilmesi. Aşı ile çoğaltmanın amaçları. Aşı ve aşı ile çoğaltmanın biyolojik esasları Çelikle çoğaltma ve çelikle çoğaltmayı kontrol eden faktörler, çelik çeşitleri (odun, yarı odun ve yumuşak çelikler). Köklenmeyi uyartıcı maddeler, köklenen çeliklerin sökümü ve bakımı Daldırma ile çoğaltma (Tepe,basit,bileşik,uç,hava daldırması vs.). Özelleşmiş gövde ve köklerle çoğaltma.(stolon,kök sürgünü, rizom,soğanımsı gövde,yumru,soğan gibi). Süs bitkilerinin yetiştirme ve bakım istekleri. Yapraklı ağaç türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri. Çalı türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri
İbreli türlerin yetiştirme ve bakım istekleri. Sarılıcı-tırmanıcı bitki türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
3
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
5
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
5
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
3
|