ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Süs Bitkilerinde Üretim ve Bakım Teknikleri PEY211 GÜZ 2+2 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Süs bitkileri tanınması ve süs bitkilerinin eşeyli, eşeysiz üretme teknikleri ile ilgili temel kavramları uygular.
    2-Süs bitkilerinin bakımları tanır
    3-Süs bitkilerinin ihtiyaçlarını değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20166
    Proje0000
    Laboratuar 20166
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Süs bitkilerinin sınıflandırılması. Ülkemizde ve dünyada süs bitkileri üreticiliği ve önemi K1 B1, K2 B1, K3 B1, K3 B2, K3 B3
    2 Bitki çoğaltmanın kapsam ve önemi ile çoğaltma çeşitleri. Generatif ve vejetatif çoğaltmanın esasları. K1 B2, K2 B7
    3 Tohumla çoğaltma (Tohum kaynakları, tohumların alınması, muhafazası ve dinlenme ) K1 B3, K4 B1, K4 B2
    4 Tohumlarda çimlenmenin fizyolojik ve biyokimyasal mekanizması,çimlenmeye etki eden faktörler . K1 B4, K4 B3, K4 B4
    5 Tohum yaşama yeteneğinin tayini ve çimlendirme testleri.Tohumlarda çimlenme engelleri, çeşitleri ve giderilmesi. K1 B5, K4 B5, K4 B6
    6 Aşı ile çoğaltmanın amaçları. Aşı ile çoğaltmanın biyolojik esasları K1 B6, K5 B2
    7 Çelik ile çoğaltma K1 B7, K3 B7
    8 Daldırma ile çoğaltma K1 B8, K5 B10
    9 Özelleşmiş gövde ve köklerle çoğaltma.(stolon,kök sürgünü,rizom,soğanımsı gövde,yumru,soğan gibi) K1 B9, K5 B10
    10 Süs bitkilerinin yetiştirme ve bakım istekleri K1 B10, K2 B3
    11 Yapraklı ağaç türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri K1 B11, K2 B4
    12 Çalı türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri K1 B12
    13 İbreli türlerin yetiştirme ve bakım istekleri K1 B13, K6 B5
    14 Sarılıcı-tırmanıcı bitki türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri K1 B14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Nuray ÇİÇEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çiçek, N. (2016). Süs bitkileri üretim ve bakım tekniği. Yayınlanmamış ders notları. K2. Tanrıverdi, F. (1993). Çiçek üretim tekniği. İnkılap Yayınları. K3. Yokaş, İ. (2017). Süs bitkileri üretim teknikleri. Elif yayınevi. K4. Şehirali, S. (2002). Tohumluk ve teknolojisi. Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fak. Tarla Bitkileri Bölümü, İstanbul. K5. Müftüoğlu, N.M. (2015). Bitkisel üretimde pratik bilgiler. Nobel yayıncılık. K6. Zencirkıran, M. (2013. Peyzaj Bitkileri I. Nobel yayıncılık.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Süs bitkileri üretimi ve bakımı konusundaki temel prensipleri öğretmek, yetiştiriciliği ile ilgili (ekolojik istekleri, bakım teknikleri, çoğaltma yöntemleri)teorik bilgileri aktarmak bu alanda ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırabilmek.
    Dersin İçeriği Süs Bitkilerinin Tanınması, sınıflandırılması, kullanımı, değerlendirilmesi, pazar durumu, üretimi, yetiştirme koşulları ve bakım istekleri, kültürel sorunları vb. konuları içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 4
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 3
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster