ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğa Turizmi PEY214 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Turizmin tanımı, doğuşu, gelişimi, turizmin fonksiyonları, çeşitleri ve sınıflandırılmasını açıklar.
    2-Rekreasyonun tanımı, rekreasyonun temel özellikleri, turizm-rekreasyon ilişkisini açıklar.
    3-Doğa turizmi kavramı ve doğa turizmiyle ilgili kavramları tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Turizm ve turist kavramları, turizmin gelişimi K2 B2, K3 B1, K4 B1
    2 Turizm aktiviteleri, turizm türleri (sınıflandırma), turizm - çevre ilişkisi, turizmin çevre üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri K2 B2, K3 B1, K4 B4
    3 Doğa, doğa koruma kavramları ve doğa korumanın nedeni, önemi ve amacı K2 B3, K2 B4, K3 B1
    4 Doğa korumanın gelişim aşamaları, doğa koruma yöntemleri, değerlendirme kriterleri, doğa koruma kategorileri K2 B3, K2 B4
    5 Boş zaman, serbest zaman, rekreasyon kavramları K1 B1, K4 B1
    6 Rekreasyonun tarihsel gelişimi K1 B6, K4 B1
    7 Rekreasyonun özellikleri K1 B4, K4 B1
    8 Rekreasyonun yararları K1 B4, K4 B1
    9 Rekreasyonun sınıflandırılması K1 B4, K4 B1
    10 Rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması K1 B4, K4 B1
    11 Doğa temelli turizm/alternatif turizm çeşitleri K2 B2, K3 B2
    12 Sürdürülebilirlik / sürdürülebilir kalkınma / sürdürülebilir gelişme / sürdürülebilirlik turizm K2 B2, K3 B1
    13 Ekoturizm, ekoturizmin amaçları, ilkeleri, özellikleri, ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri K2 B2, K3 B2, K3 B5
    14 Agroturizm, termal turizm, inanç turizmi, yayla turizmi, gastronomik turizm K2 B2
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon boş zamanları değerlendirme. Gazi Kitapevi Tic.Ltd.Şti., 413s., Ankara. K2. Erdoğan, N. (2003). Çevre ve (eko)turizm, Erk Yayıncılık, 317 s., ISBN: 975-93130-2-2, Ankara. K3. Demir, C. ve Çevirgen, A. (2006). Turizm ve çevre yönetimi sürdürülebilir gelişme yaklaşımı, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 975-591-845-0, 188 s., Ankara. K4. Demir, C. ve Çevirgen, A. (2006). Ekoturizm yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 975-591-844-2, 222 s., Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Turizm, rekreasyon, doğa turizmi, ekoturizm, alternatif turizm, sürdürülebilir turizm ve agroturizm ile ilgili temel kavramları öğretmek. Doğa turizmi ve ekoturizm planlama ilkelerini öğretmek. Dünya?da ve Türkiye?deki doğa turizmi ve ekoturizm ile ilgili yaklaşım ve eğilimleri irdelemek.
    Dersin İçeriği Turizm, turizmin çevre üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri, doğa, doğa koruma kavramları boş zaman, serbest zaman, rekreasyon kavramları, rekreasyonun tarihsel gelişimi, rekreasyonun özellikleri, rekreasyonun yararları, rekreasyonun sınıflandırılması, rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması, doğa temelli turizm/alternatif turizm çeşitlerini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 3
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster