Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turizm ve turist kavramları, turizmin gelişimi
|
K2 B2, K3 B1, K4 B1
|
2
|
Turizm aktiviteleri, turizm türleri (sınıflandırma), turizm - çevre ilişkisi, turizmin çevre üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri
|
K2 B2, K3 B1, K4 B4
|
3
|
Doğa, doğa koruma kavramları ve doğa korumanın nedeni, önemi ve amacı
|
K2 B3, K2 B4, K3 B1
|
4
|
Doğa korumanın gelişim aşamaları, doğa koruma yöntemleri, değerlendirme kriterleri, doğa koruma kategorileri
|
K2 B3, K2 B4
|
5
|
Boş zaman, serbest zaman, rekreasyon kavramları
|
K1 B1, K4 B1
|
6
|
Rekreasyonun tarihsel gelişimi
|
K1 B6, K4 B1
|
7
|
Rekreasyonun özellikleri
|
K1 B4, K4 B1
|
8
|
Rekreasyonun yararları
|
K1 B4, K4 B1
|
9
|
Rekreasyonun sınıflandırılması
|
K1 B4, K4 B1
|
10
|
Rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması
|
K1 B4, K4 B1
|
11
|
Doğa temelli turizm/alternatif turizm çeşitleri
|
K2 B2, K3 B2
|
12
|
Sürdürülebilirlik / sürdürülebilir kalkınma / sürdürülebilir gelişme / sürdürülebilirlik turizm
|
K2 B2, K3 B1
|
13
|
Ekoturizm, ekoturizmin amaçları, ilkeleri, özellikleri, ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri
|
K2 B2, K3 B2, K3 B5
|
14
|
Agroturizm, termal turizm, inanç turizmi, yayla turizmi, gastronomik turizm
|
K2 B2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon boş zamanları değerlendirme. Gazi Kitapevi Tic.Ltd.Şti., 413s., Ankara.
K2. Erdoğan, N. (2003). Çevre ve (eko)turizm, Erk Yayıncılık, 317 s., ISBN: 975-93130-2-2, Ankara.
K3. Demir, C. ve Çevirgen, A. (2006). Turizm ve çevre yönetimi sürdürülebilir gelişme yaklaşımı, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 975-591-845-0, 188 s., Ankara.
K4. Demir, C. ve Çevirgen, A. (2006). Ekoturizm yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 975-591-844-2, 222 s., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Turizm, rekreasyon, doğa turizmi, ekoturizm, alternatif turizm, sürdürülebilir turizm ve agroturizm ile ilgili temel kavramları öğretmek. Doğa turizmi ve ekoturizm planlama ilkelerini öğretmek. Dünya?da ve Türkiye?deki doğa turizmi ve ekoturizm ile ilgili yaklaşım ve eğilimleri irdelemek.
|
Dersin İçeriği
|
Turizm, turizmin çevre üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri, doğa, doğa koruma kavramları boş zaman, serbest zaman, rekreasyon kavramları, rekreasyonun tarihsel gelişimi, rekreasyonun özellikleri, rekreasyonun yararları, rekreasyonun sınıflandırılması, rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması, doğa temelli turizm/alternatif turizm çeşitlerini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
3
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|