ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Süs Bitkilerinin Beslenmesi PEY216 BAHAR 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Süs bitkilerinin besleme ve gübreleme bilgilerini tanımlar.
    2-Bitki besin maddelerinin işlevlerini ve kritik düzeylerini tanımlar.
    3-Peyzaj tasarımlarında kullanacağı bitki materyalini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 20414
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki Beslemenin Önemi ve Tarihçesi. Mutlak gerekli bitki besin maddelerinin açıklanması K1 B1, K2 B1, K3 B1
    2 Bitkilerde besin elementi alımı (Kısa mesafe) K1 B2, K3 B2
    3 Bitkilerde besin elementi alımı (Uzun mesafe) K1 B3, K3 B3
    4 Bitkilerde su alımı K1 B4, K3 B4
    5 Bitkilerin azot alımı, azot içerikleri ve azotun özümsenmesi K1 B5, K2 B2, K3 B12
    6 Bitkilerin fosfor alımı, fosfor bileşikleri ve metabolik işlevleri K1 B6, K2 B6, K3 B13
    7 Bitkilerin potasyum alımı, potasyum içerikleri ve potasyumun metabolik işlevleri K1 B7, K2 B4, K3 B14
    8 Bitkilerin kalsiyum alımı, kalsiyum içerikleri ve kalsiyumun metabolik işlevleri K1 B8, K2 B5, K3 B15
    9 Bitkilerin magnezyum alımı, magnezyum içerikleri ve magnezyumun metabolik işlevleri K1 B9, K2 B6, K3 B16
    10 Bitkilerin kükürt alımı, kükürt içerikleri ve kükürdün özümsenmesi K1 B10, K2 B7, K3 B17
    11 Bitkilerin demir alımı, demir içerikleri ve demirin metabolik K1 B11, K2 B8, K3 B18
    12 Bitkilerin çinko alımı, çinko içerikleri ve çinkonun metabolik işlevleri K1 B12, K2 B9, K3 B19
    13 Bitkilerin mangan alımı, mangan içerikleri ve manganın metabolik işlevleri, Bitkilerin bakır ve bor alımı, içerikleri ve bu elementlerin metabolik işlevleri K1 B13, K2 B10, K3 B20, K3 B21
    14 Yararlı diğer bitki besin elementlerinin tanıtımı ve değerlendirmesi K1 B14
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Nuray ÇİÇEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çiçek, N. (2016). Süs bitkilerinin beslenmesi. Basılmamış Ders Notları K2. Güneş, A., Alpaslan, M. ve İnal, A. (2004). Bitki besleme ve gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492. K3. Kacar, B. (2012). Temel bitki besleme. Nobel yayınları, yayın no: 206, ss 385.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Peyzaj Mimarlığı eğitimi gören öğrencilere teorik derslerle ve uygulama ile süs bitkilerinin besleme ve gübreleme bilgilerinin kazandırılması.
    Dersin İçeriği Bitki besleme, karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. 4
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster