Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mevsimlere bağlı periyodik olarak yapılacak park ve bahçe bakımı ve önemi hakkında bilgilendirme.
|
|
2
|
Çim alanlarının kullanımı, bakımı ve önemi.
|
|
3
|
Çim alanlarının kullanımı, bakımı, önemi ve gübrelenmesi.
|
|
4
|
Ağaç, ağaçcık, çalı gruplarında bakım işlemleri.
|
|
5
|
Park ve Bahçe Gezisi.
|
|
6
|
Budama tekniği; budama zamanı, kent ağaçlarında budama sorunları.
|
|
7
|
Budamada kullanılan alet ve ekipmanlar; motorlu testere ile kesişler, ağaçlarda devirme kesişi, kamalama.
|
|
8
|
Ağaç ve ağaçcıklarda budama tekniği; budamanın genel esasları: gelişmeyi kuvvetlendirmek için budama, form vermek için budama, daha iri çiçek almak için budama. Ağaçların fizyolojik gelişme evreleri ve budama prensipleri.
|
|
9
|
Çalıların budama tekniği ve bakımı; türlere göre budama şekilleri ve zamanları. Çitlerde budama; budama zamanı.
|
|
10
|
Park ve bahçe bitkilerinde üretim teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler.
|
|
11
|
Park ve bahçe bitkilerinde üretim teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler.
|
|
12
|
Yapısal ve bitkisel uygulaması tamamlanmış alanlarda ağaçlar, çalılar, yer örtücüler, bahçe çiçekleri ve çim alanlarının yıl boyu bakım ve onarım programının hazırlanması.
|
|
13
|
Yabancı ot ve zararlılarla mücadele.
|
|
14
|
Park ve bahçe gezisi.
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
1.Atay, İ., Aytuğ, B., Selik, M., Ürgenç, S., Yaltırık,F. 1990. Şehir İçi Ağaçlarının Tekniğe Uygun Bakımı Ve Budanması.
2.Bozkuş, H.F. 2000. Kent Ağaçlarının Başlıca Bakım Ve Tesis Sorunları. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Seminer Notu.
3.Ürgenç, S. 1998. Genel Plantasyon Ve Ağaçlandırma Tekniği. Ders Kitabı.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Dirik, H. 2000. Ornemental Ağaçların Budanması. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Seminer Notu.
2. Molt, 2000. Ağaçların Korunması. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Seminer Notu
3. İnternet Ortamı Güncel Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Kırsal ve kentsel yeşil alanlarda budama, restorasyon, sulama, gübreleme gibi bakım, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemlerini ve kullanılacak alet ekipmanları öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Mevsimlere bağlı periyodik olarak yapılacak park ve bahçe bakımı ve önemi hakkında bilgilendirme.
Çim alanlarının kullanımı, bakımı ve önemi
Çim alanlarının kullanımı, bakımı, önemi ve gübrelenmesi
Ağaç, ağaçcık, çalı gruplarında bakım işlemleri
Park ve Bahçe Gezisi
Budama tekniği; budama zamanı, kent ağaçlarında budama sorunları
Budamada kullanılan alet ve ekipmanlar; motorlu testere ile kesişler, ağaçlarda devirme kesişi, kamalama
Ağaç ve ağaçcıklarda budama tekniği; budamanın genel esasları: gelişmeyi kuvvetlendirmek için budama, form vermek için budama, daha iri çiçek almak için budama. Ağaçların fizyolojik gelişme evreleri ve budama prensipleri.
Çalıların budama tekniği ve bakımı; türlere göre budama şekilleri ve zamanları. Çitlerde budama; budama zamanı
Park ve bahçe bitkilerinde üretim teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler
Park ve bahçe bitkilerinde üretim teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler
Yapısal ve bitkisel uygulaması tamamlanmış alanlarda ağaçlar, çalılar, yer örtücüler, bahçe çiçekleri ve çim alanlarının yıl boyu bakım ve onarım programının hazırlanması
Yabancı ot ve zararlılarla mücadele
Park ve bahçe gezisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
4
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|