Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mevsimlere bağlı periyodik olarak yapılacak park ve bahçe bakımı ve önemi hakkında bilgilendirme.
|
K1 B1
|
2
|
Çim alanlarının kullanımı, bakımı ve önemi ve gübrelenmesi
|
K1 B2, K1 B3, K2 B7, K3 B7
|
3
|
Park ve bahçe inceleme gezisi
|
|
4
|
Ağaç, ağaçcık, çalı gruplarında bakım işlemleri.
|
K1 B4, K2 B6
|
5
|
Park ve Bahçe inceleme gezisi
|
|
6
|
Budama tekniği; budama zamanı, kent ağaçlarında budama sorunları.
|
K1 B4, K2 B6, K3 B6
|
7
|
Budamada kullanılan alet ve ekipmanlar; motorlu testere ile kesişler, ağaçlarda devirme kesişi, kamalama.
|
K1 B6, K2 B9, K3 B10
|
8
|
Ağaç ve ağaçcıklarda budama tekniği; budamanın genel esasları: gelişmeyi kuvvetlendirmek için budama, form vermek için budama, daha iri çiçek almak için budama. Ağaçların fizyolojik gelişme evreleri ve budama prensipleri.
|
K1 B7
|
9
|
Çalıların budama tekniği ve bakımı; türlere göre budama şekilleri ve zamanları. Çitlerde budama; budama zamanı.
|
K1 B8
|
10
|
Park ve bahçe inceleme gezisi
|
|
11
|
Park ve bahçe bitkilerinde üretim teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler
|
K1 B9, K2 B10, K3 B3
|
12
|
Yapısal ve bitkisel uygulaması tamamlanmış alanlarda ağaçlar, çalılar, yer örtücüler, bahçe çiçekleri ve çim alanlarının yıl boyu bakım ve onarım programının hazırlanması.
|
K1 B11, K4 B6, K4 B7
|
13
|
Yabancı ot ve zararlılarla mücadele.
|
K1 B12, K2 B10
|
14
|
Park ve bahçe inceleme gezisi
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
3
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|