Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Engelli/özürlü tanımları
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
2
|
Engellilik nedenleri
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
3
|
Engelli türleri ve tanımları
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
4
|
Kent ve kentli hakları
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
5
|
Yaşam kalitesi
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
6
|
Kamusal dış mekân / kamusal dış mekânda evrensel tasarım (herkes için tasarım) engelli sorunları
|
K1: Bölüm 19 ve Bölüm 20 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
7
|
Kamusal dış mekân / kamusal dış mekânda evrensel tasarım (herkes için tasarım) engelli sorunları
|
K1: Bölüm 19 ve Bölüm 20 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
8
|
Engellilerin kentsel alanda karşılaştıkları sorunlar
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
9
|
Engellilerin kentsel alanda karşılaştıkları sorunlar
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
10
|
Kamusal dış mekân tasarımı
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
11
|
Engelli kullanıcılar için dış mekan tasarımına yönelik bazı standart değerler ve tasarım kriterleri
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
12
|
Engelli kullanıcılar için dış mekan tasarımına yönelik bazı standart değerler ve tasarım kriterleri
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
13
|
Türkiye`de engelliler için fiziksel çevre düzenlemede yasal - yönetsel çerçeve
|
K1: Bölüm 19 okunmalıdır.
K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
|
14
|
Ödev sunumları
|
Sunum tamamlanmalıdır.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Kalınkara, V., 2016. Yaşlılık Disiplinlerarası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler. Yayın No: 1520, Sosyal Çalışmalar No: 012., 562s., Ankara.
2. Özyavuz, M., 2017. Sustainable Landscape Planning and Design.Printed by CPI books GmbH, Leck. Peter Lang Frankfurt am Main Bern Bruxelles New York Oxford Warszawa Wien.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Goldsmith, S. 2000. Universal Design. Architectural Press. Oxford.
2. Harris C.W. Dines N.T. (2004). Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Professional.
3. Stoneham, J., Thoday, P. 1996. Landscape Design for Elderly and Disabled People. Garden Art Press.
4. Kuter, N., Çakmak, M., 2017. Kamusal Dış Mekânlarda Engelliler İçin Tasarım: Ankara, Seğmenler Parkı Örneği. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 3(2) 93-110.
|
Dersin Amacı
|
Engelli bireyleri gözeten peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Engelli/özürlü tanımları, engellilik nedenleri, engelli türleri ve tanımları, kent ve kentli hakları, yaşam kalitesi, kamusal dış mekân / kamusal dış mekânda evrensel tasarım (herkes için tasarım), engellilerin kentsel alanda karşılaştıkları sorunlar, kamusal dış mekân tasarımı, engelli kullanıcılar için dış mekan tasarımına yönelik bazı standart değerler ve tasarım kriterleri ile fiziksel çevre düzenlemede yasal - yönetsel çerçeveyi içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
4
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|