ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Engelliler İçin Tasarım PEY313 GÜZ 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Evrensel tasarım kriterlerini kavrar.
    2-Engelli bireyleri gözeten peyzaj tasarımı yapar.
    3-Peyzaj yapı ve donatılarını engelli bireylere yönelik tasarlar.
    4-Engelli bireylere yönelik yapısal tasarım yapar.
    5-Engelli bireylere yönelik bitkisel tasarım yapar.
    6-Başlıca dış mekan tasarım elemanları ve engelli bireylerin kullanımı konusunu kavrar.
    7-Dış mekanda yatay ve düşey ulaşım bağlantıları oluşturma yeteneğini geliştirir.
    8-Dış mekanda engelli bireylere yönelik işaretlerin kullanımı konusunu kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Engelli/özürlü tanımları K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    2 Engellilik nedenleri K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    3 Engelli türleri ve tanımları K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    4 Kent ve kentli hakları K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    5 Yaşam kalitesi K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    6 Kamusal dış mekân / kamusal dış mekânda evrensel tasarım (herkes için tasarım) engelli sorunları K1: Bölüm 19 ve Bölüm 20 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    7 Kamusal dış mekân / kamusal dış mekânda evrensel tasarım (herkes için tasarım) engelli sorunları K1: Bölüm 19 ve Bölüm 20 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    8 Engellilerin kentsel alanda karşılaştıkları sorunlar K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    9 Engellilerin kentsel alanda karşılaştıkları sorunlar K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    10 Kamusal dış mekân tasarımı K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    11 Engelli kullanıcılar için dış mekan tasarımına yönelik bazı standart değerler ve tasarım kriterleri K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    12 Engelli kullanıcılar için dış mekan tasarımına yönelik bazı standart değerler ve tasarım kriterleri K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    13 Türkiye`de engelliler için fiziksel çevre düzenlemede yasal - yönetsel çerçeve K1: Bölüm 19 okunmalıdır. K2: kamusal dış mekanda evrensel tasarımı konusu okunmalıdır.
    14 Ödev sunumları Sunum tamamlanmalıdır.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kalınkara, V., 2016. Yaşlılık Disiplinlerarası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler. Yayın No: 1520, Sosyal Çalışmalar No: 012., 562s., Ankara. 2. Özyavuz, M., 2017. Sustainable Landscape Planning and Design.Printed by CPI books GmbH, Leck. Peter Lang Frankfurt am Main Bern Bruxelles New York Oxford Warszawa Wien.
    Yardımcı Kitap 1. Goldsmith, S. 2000. Universal Design. Architectural Press. Oxford. 2. Harris C.W. Dines N.T. (2004). Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Professional. 3. Stoneham, J., Thoday, P. 1996. Landscape Design for Elderly and Disabled People. Garden Art Press. 4. Kuter, N., Çakmak, M., 2017. Kamusal Dış Mekânlarda Engelliler İçin Tasarım: Ankara, Seğmenler Parkı Örneği. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 3(2) 93-110.
    Dersin Amacı Engelli bireyleri gözeten peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Engelli/özürlü tanımları, engellilik nedenleri, engelli türleri ve tanımları, kent ve kentli hakları, yaşam kalitesi, kamusal dış mekân / kamusal dış mekânda evrensel tasarım (herkes için tasarım), engellilerin kentsel alanda karşılaştıkları sorunlar, kamusal dış mekân tasarımı, engelli kullanıcılar için dış mekan tasarımına yönelik bazı standart değerler ve tasarım kriterleri ile fiziksel çevre düzenlemede yasal - yönetsel çerçeveyi içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 4
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster