ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı PEY315 GÜZ 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değişik yaş gruplarını gözeten ve oyun aktivitelerini destekleyen oyun alanı oluşturur.
    2-Çocuk oyun alanları ile ilgili yasal mevzuatı ve standartları özetler.
    3-Çocuklarda doğa bilinci gelişimini destekleyici tasarım yaklaşımlarını tanımlar.
    4-Çocuk oyun alanlarına uygun yapısal ve bitkisel materyali organize eder.
    5-Çocuk oyun alanlarında çocukların güvenliğini ön plana çıkaran tasarımı destekler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje15188
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 5133
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk-oyun, oyun teorileri ve oyun alanlarının tarihi gelişimi K1 B1
    2 Çocuğun gelişim dönemleri ve oyun ihtiyacı K1 B1
    3 Çocuk oyun alanları ile ilgili yasal mevzuat K1 B2
    4 Çocuk oyun alanları ile ilgili standartlar K2 B3
    5 Çocuk oyun alanlarının tasarımında göz önüne alınacak faktörler ve arazi çalışması K1 B3, K3 B4
    6 Değişik yaş gruplarını gözeten çocuk oyun alanları K3 B5
    7 Oyun aktivitelerini destekleyen tasarım yaklaşımları K3 B5
    8 Çocuklarda doğa bilinci gelişimini destekleyici tasarım yaklaşımları K3 B6
    9 Çocuk oyun alanlarında kullanılan donatılar ve özellikleri K2 B3, K2 B4
    10 Çocuk oyun alanlarında bitkisel tasarım K1 B4
    11 Çocuk oyun alanları ve güvenlik önlemleri K4 B1
    12 Çocuk oyun alanları ve güvenlik önlemleri K4 B1
    13 Proje çalışması K1 B1, K1 B2, K1 B3, K2 B3, K2 B4, K3 B4, K3 B5, K3 B6, K4 B1
    14 Ödev Sunum K1 B1, K1 B2, K1 B3, K2 B3, K2 B4, K3 B4, K3 B5, K3 B6, K4 B1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Pekin Timur, U. (2016). Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı Ders Notu. K2. Harris C.W. Dines N.T., 2004. Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Hill. New York. K3. Tai, L., 2006. Designing outdoor environments for children landscaping schoolyards, gardens, and playgrounds. McGraw . K4. Pekin Timur, U., Timur, Ö.B., (2018). Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8. K5. Pekin Timur, U., (2012). Planting Children´s Playgrounds: Çankırı City Case. Journal of Food Agriculture & Environment.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuk oyun alanları tasarım standartları ve kriterleri ile fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi destekleyici peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Oyunun ve çocuğun özellikleri doğrultusunda çocuk oyun alanlarının çocuğun fiziksel, sosyal ve bilişsel gelişimini destekleyecek biçimde yapısal ve bitkisel tasarım kriterleri ile güvenli oyun için güvenlik önlemlerini kapsar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 4
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 3
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster