Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk-oyun, oyun teorileri ve oyun alanlarının tarihi gelişimi
|
K1 B1
|
2
|
Çocuğun gelişim dönemleri ve oyun ihtiyacı
|
K1 B1
|
3
|
Çocuk oyun alanları ile ilgili yasal mevzuat
|
K1 B2
|
4
|
Çocuk oyun alanları ile ilgili standartlar
|
K2 B3
|
5
|
Çocuk oyun alanlarının tasarımında göz önüne alınacak faktörler ve arazi çalışması
|
K1 B3, K3 B4
|
6
|
Değişik yaş gruplarını gözeten çocuk oyun alanları
|
K3 B5
|
7
|
Oyun aktivitelerini destekleyen tasarım yaklaşımları
|
K3 B5
|
8
|
Çocuklarda doğa bilinci gelişimini destekleyici tasarım yaklaşımları
|
K3 B6
|
9
|
Çocuk oyun alanlarında kullanılan donatılar ve özellikleri
|
K2 B3, K2 B4
|
10
|
Çocuk oyun alanlarında bitkisel tasarım
|
K1 B4
|
11
|
Çocuk oyun alanları ve güvenlik önlemleri
|
K4 B1
|
12
|
Çocuk oyun alanları ve güvenlik önlemleri
|
K4 B1
|
13
|
Proje çalışması
|
K1 B1, K1 B2, K1 B3, K2 B3, K2 B4, K3 B4, K3 B5, K3 B6, K4 B1
|
14
|
Ödev Sunum
|
K1 B1, K1 B2, K1 B3, K2 B3, K2 B4, K3 B4, K3 B5, K3 B6, K4 B1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Umut PEKİN TİMUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Pekin Timur, U. (2016). Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı Ders Notu. K2. Harris C.W. Dines N.T., 2004. Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Hill. New York. K3. Tai, L., 2006. Designing outdoor environments for children landscaping schoolyards, gardens, and playgrounds. McGraw . K4. Pekin Timur, U., Timur, Ö.B., (2018). Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8. K5. Pekin Timur, U., (2012). Planting Children´s Playgrounds: Çankırı City Case. Journal of Food Agriculture & Environment.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuk oyun alanları tasarım standartları ve kriterleri ile fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi destekleyici peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Oyunun ve çocuğun özellikleri doğrultusunda çocuk oyun alanlarının çocuğun fiziksel, sosyal ve bilişsel gelişimini destekleyecek biçimde yapısal ve bitkisel tasarım kriterleri ile güvenli oyun için güvenlik önlemlerini kapsar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
3
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|