ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı PEY315 GÜZ 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocukların gelişim dönemlerini ve oyun ihtiyacını tanımlar.
    2-Çocuk oyun alanları ile ilgili yasal mevzuatı ve standartları kavrar.
    3-Değişik yaş gruplarını gözeten ve oyun aktivitelerini destekleyen oyun alanı tasarlar.
    4-Çocuklarda doğa bilinci gelişimini destekleyici tasarım yaklaşımlarını geliştirir.
    5-Çocuk oyun alanlarına uygun yapısal ve bitkisel materyale karar verir.
    6-Çocuk oyun alanları dışında, kent içi açık yeşil alanların çocukların kullanımına yönelik tasarlar.
    7-Bağımsız olarak bir çocuk oyun alanı tasarımı yapar.
    8-Çocuk oyun alanlarında çocukların güvenliğini ön plana çıkaran tasarımı uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Pekin Timur, U. Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı Ders Notu 2. Harris C.W. Dines N.T., 2004. Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Hill. New York. 3. Tai, L., 2006. Designing outdoor environments for children landscaping schoolyards, gardens, and playgrounds. McGraw 4. Pekin Timur, U., Timur, Ö.B., 2018. Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8. 5. Pekin Timur, U., 2012. Planting Children´s Playgrounds: Çankırı City Case. Journal of Food Agriculture & Environment. 6. Özgüner H., Ergin Ş., Gül A., Çukur D., Küçük V., Akten M., 2007. Günümüz Kültürel Yapısı içinde Kentsel Alanda Doğa Korumanın Olanak ve Sınırları İle Sosyalizasyon Sürecinde Çocuklarda Doğa Bilinci Gelişimini Destekleyici Kentsel Tasarım Yaklaşımlarının Saptanması. SDÜ, Bilimsel Araştırma Projesi Raporu, Proje No: 01018-m-05, Isparta.
    Yardımcı Kitap 1. Goldsmith, S., 2000. Universal Design. Architectural Press. Oxford. 2. Robinson, N., 1992. The Planting Design Handbook, Gower. 3. Kahn, P. Kellert, S.R., 2002. Children and Nature. Psychological, Sociocultural, and Evolutionary Investigations. The MIT Pres. Cambridge. 4. Gür, Ş.E. 2002. Çocuk Mekanları. YEM Yayınları. İstanbul. 5. Özdoğan, B., 1997. Çocuk ve Oyun: çocuğa oyunla yardım. Arı Yayıncılık. Ankara.
    Dersin Amacı Çocuk oyun alanları tasarım standartları ve kriterleri ile fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi destekleyici peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Oyunun ve çocuğun özellikleri doğrultusunda çocuk oyun alanlarının çocuğun fiziksel, sosyal ve bilişsel gelişimini destekleyecek biçimde yapısal ve bitkisel tasarım kriterleri ile güvenli oyun için güvenlik önlemlerini kapsar
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster