Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerle mekan düzenleme çalışmaları ve İç mekan süs bitkileri kavramı, tasarımı ve ilkeleri.
|
K1: Bölüm 1
K2: Bölüm 1 ve Bölüm 2
|
2
|
Süs Bitkilerinin ve iç mekan bitkilerinin tanımı ve kullanımı. Türkiye`de ve Dünya`da iç mekan süs bitkileri üretimi, pazar durumu ve sorunları.
|
K1: Bölüm 2
K3: Bölüm 1
|
3
|
İç mekan süs bitkileri yetiştirme koşulları ve bakım İstekleri (Işık, Sıcaklık, Nem, Sulama, )
|
K1: Bölüm 3
K2: Bölüm 4
K3: Bölüm 2
|
4
|
Gübreleme, harçlar ve harç hazırlama ve saksı değiştirme
|
K1: Bölüm 4
K2: Bölüm 5
K3: Bölüm 3
|
5
|
İç Mekan Bitkilerinde görülen kültürel problemler.
|
K1: Bölüm 5
|
6
|
Üretim Yöntemleri.
|
K1: Bölüm 6
K2: Bölüm 7
|
7
|
Araceae, Agavaceae ve bir-iki türle önemli olan diğer familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri.
|
K1: Bölüm 7
K3: Bölüm 6
|
8
|
Araliaceae vb. familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri.
|
K1: Bölüm 8
K3: Bölüm 6
|
9
|
Marantaceae, Piperaceae, palmae, Polypodiaceae vb. familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri.
|
K1: Bölüm 9
K3: Bölüm 6
|
10
|
Liliaceae, Amarylidaceae, Primulaceae vb. familyalara dahil iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri.
|
K1: Bölüm 10
K3: Bölüm 6
|
11
|
Euphorbiaceae, Campanulaceae, Gesneriaceae, Ericaceae, Passifloraceae vb. familyalara dahil çiçekleri için yetiştirilen iç mekan süs bitkileri türlerinin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri.
|
K1: Bölüm 11
.
|
12
|
Kaktüs ve Sukkulentler dahil olup iç mekan süs bitkisi olarak kullanılan türlerin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri.
|
K1: Bölüm 11
|
13
|
Bromeladlar ( Bromeliacea Familyası) dahil olan iç mekan süs bitkisi olarak kullanılan türlerin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri I.
|
K1: Bölüm 11
|
14
|
Bromeladlar ( Bromeliacea Familyası) dahil olan iç mekan süs bitkisi olarak kullanılan türlerin tanınması, özellikleri, yetiştirilme istekleri, üretimleri II.
|
K1: Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Nuray ÇİÇEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çiçek, N. (2017). İç Mekan Süs Bitkileri. Basılmamış Ders Notları.
K2. Tanrıverdi, F. (1993). Çiçek Üretim Tekniği. İnkılap Yayınları.
K3. Yokaş, İ. (2017). Süs Bitkileri Üretim Teknikleri. Elif yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Güçlü, K., İç Mekan Bitkileri, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ofset Tes., Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 148, Erzurum, (1999).
YK2. Oral, N., İç Mekan Süs Bitkileri, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, (1999)
YK3. Kenber, A. L. (199)5. Süs ve Salon Bitkileri. İnkılap Yayınları
|
Dersin Amacı
|
İç mekan süs bitkilerini tanımak, ekolojik isteklerini, üretim ve yetiştirme tekniklerini, bakım kurallarını ve saksı bitkileri ile iç mekan düzenleme ilkelerini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
İç mekan süs bitkilerini tanımlar. İç mekan süs bitkilerinin üretim ve bakım tekniklerini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
4
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|