Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Peyzaj Mimarlığında bitki kullanımı ve yer örtücü bitkiler kavramı ve önemi.
|
|
2
|
Doğal bitki örtüsü - yer örtücü bitkiler ve toprağın korunması.
|
|
3
|
Yer örtücü olarak çim bitkileri ve buğdaygil Familyası ile baklagil familyası türlerinin çim ve çayır alanlarında kullanımı.
|
|
4
|
Serin iklim çim türleri.
|
|
5
|
Sıcak iklim çimleri.
|
|
6
|
Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri.
|
|
7
|
Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri.
|
|
8
|
Çim tohumları tanısı ve tohumla çim alanı tesisi.
|
|
9
|
Çim alanları tesisinde arazi ve toprak hazırlığı.
|
|
10
|
Çim biçimi ve çim hastalıkları, sulama ve gübreleme teknikleri.
|
|
11
|
Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler.
|
|
12
|
Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler.
|
|
13
|
Odunsu yer örtücü bitkiler ve genel özellikleri.
|
|
14
|
Yol şevleri, taş bahçeleri, çatı-teras bahçelerinde yer örtücü bitki kullanımı.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Avcıoğlu, R. Çim Tekniği, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla
Bitkileri Bölümü, İzmir, 1997.
Uzun, G., 1992. Peyzaj Mimarlığında Çim Ve Spor Alanları Yapımı. Çukurova Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitabı No. 20, 1-170s., Adana.
Uluocak,, N., 1994. Yerörtücü Bitkiler Ders Kitabı.İ:Ü. Orman Fakültesi Havza Amenajman Anabilim Dalı,330s, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
ERKEN Uz. K. K. GÜRSAN, Dış Mekan Süs Bitkileri Ve Çim Alanları Tesisi, Yalova, 2005.
İnternet Ortamı Güncel Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarının çim alanı tesis ve bakımını tüm detayları ile yapabilecek teknik bilgilere sahip olması, toprağın ve doğal dengenin korunmasında bitki örtüsünün işlenişinin bilinmesi, peyzaj uygulamalarında çim ve çim dışı yer örtücü bitki seçiminin kriterleri ,değişik amaçlı alanlar için otsu ve odunsu yer örtücü bitkileri öğretir.
|
Dersin İçeriği
|
Peyzaj Mimarlığında bitki kullanımı ve yer örtücü bitkiler kavramı ve önemi. Doğal bitki örtüsü - yer örtücü bitkiler ve toprağın korunması. Yer örtücü olarak çim bitkileri ve buğdaygil Familyası ile baklagil familyası türlerinin çim ve çayır alanlarında kullanımı. Serin iklim çim türleri. Sıcak iklim çimleri. Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri. Özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri. Çim tohumları tanısı ve tohumla çim alanı tesisi. Çim alanları tesisinde arazi ve toprak hazırlığı. Çim biçimi ve çim hastalıkları, sulama ve gübreleme teknikleri. Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler. Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler. Odunsu yer örtücü bitkiler ve genel özellikleri.
Yol şevleri, taş bahçeleri, çatı-teras bahçelerinde yer örtücü bitki kullanımı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
4
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|