Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması, öneri ve isteklerin değerlendirilmesi
|
K1 B1
|
2
|
Rekreasyon kavramı ile ilgili tanımlar, serbest zaman tanımı, serbest zamanı etkileyen faktörler, serbest zamanının temel fonksiyonları, serbest zaman ve boş zaman ilişkisi
|
K1 B2, K2 B2
|
3
|
Rekreasyonun tarihçesi ve özellikleri, rekreasyonel etkinliklerin işlevleri, rekreasyonun çevresel etkileri
|
K5 B1, K5 B2
|
4
|
Rekreasyon talebini etkileyen etmenler, rekreasyonun potansiyelini etkileyen etmenler, rekreasyonel talebi biçimlendiren değişkenler
|
K2 B3
|
5
|
Rekreasyonun sınıflandırılması
|
K3 B2, K3 B3
|
6
|
Rekreasyon kaynakları, rekreasyon kaynak, kullanımların ve alanların sınıflandırılması
|
K3 B2, K3 B3
|
7
|
Rekreasyon olanakları spektrumu
|
K3 B4
|
8
|
Rekreasyonel taşıma kapasitesi
|
K4 B2
|
9
|
Korunan alanlarda rekreasyon
|
K5 B12
|
10
|
Planlama kavramı, rekreasyonel planlama ve aşamaları
|
K6 B2
|
11
|
Rekreasyonel planlamada teoriden pratiğe amaçların analizi ve alternatifler
|
K6 B3
|
12
|
Ülkemizde rekreasyonla ilgili yasal düzenlemeler ve planlama ile ilgili birimler
|
K1 B3
|
13
|
Kentsel ve kırsal rekreasyon planlama uygulama örnekleri
|
K5 B8, K1 B4
|
14
|
Rekreasyon planlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
|
K5 B8, K1 B4, K6 B4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Umut PEKİN TİMUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
K1. Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon: Boş zamanları değerlendirme. Gazi Kitabevi, 423 s., Ankara.
K2. Yılmaz, O., Kurum, E. ve Akpınar, N. (1995). Ankara metropolitan kent halkının rekreasyonel eğilimlerinin saptanması ve kent yakın çevresi açık yeşil alanları ile ilişkilendirilmesi üzerine bir araştırma. AÜ Ziraat Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi.
K3. Sözen, N. (1995). Rekreasyon kaynakları ders notu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara.
K4. Akesen, A. (1982). Rekreasyonel taşıma kapasitesi ve açık hava rekreasyonu planlamalarındaki önemi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri B. 32(1):216-223.
K5. Ardahan, F. ve Lapa, T. Y. (2011). Açık alan rekreasyonu: bisiklet kullanıcıları ve yürüyüşçülerin doğa sporu yapma nedenleri ve elde ettikleri faydalar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1327-1341.
K6. Uzun, G. ve Altunkasa, F.M. (1991). Rekreasyonel planlamada arz ve talep. ÇÜ Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 6, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 1 Adana.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı rekreasyon planlaması, rekreasyon plan öğeleri, çeşitleri, aşamaları, ilgili politikalar konusunda bilgi vermek ve Türkiye ve çeşitli ülkelerdeki rekreasyon planlama sistemlerinin karşılaştırılarak irdelenmesidir. Ayrıca bunlara ilişkin sorun ve çözüm yollarının incelenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Rekreasyon ve serbest zaman kavramı, rekreasyonun tarihçesi, özellikleri, sınıflandırılması, rekreasyonel taşıma kapasitesi, rekreasyonel planlama ve aşamaları, rekreasyonel planlamada teoriden pratiğe amaçların analizi ve alternatifleri, ülkemizde rekreasyonla ilgili yasal düzenlemeler ve planlama ile ilgili birimler, kentsel ve kırsal rekreasyon planlama, rekreasyon planlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini kapsamaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
3
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
2
|