ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rekreasyonel Planlama PEY314 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Serbest zamanın önemini ve fonksiyonlarını özetler ve zamanı etkin kullanma konusunda kendisini geliştirir.
    2-Rekreasyona ilişkin kavramları tanımlar.
    3-Rekreasyon kaynaklarını değerlendirir.
    4-Rekreasyonel planlama aşamalarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012222
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013232
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması, öneri ve isteklerin değerlendirilmesi K1 B1
    2 Rekreasyon kavramı ile ilgili tanımlar, serbest zaman tanımı, serbest zamanı etkileyen faktörler, serbest zamanının temel fonksiyonları, serbest zaman ve boş zaman ilişkisi K1 B2, K2 B2
    3 Rekreasyonun tarihçesi ve özellikleri, rekreasyonel etkinliklerin işlevleri, rekreasyonun çevresel etkileri K5 B1, K5 B2
    4 Rekreasyon talebini etkileyen etmenler, rekreasyonun potansiyelini etkileyen etmenler, rekreasyonel talebi biçimlendiren değişkenler K2 B3
    5 Rekreasyonun sınıflandırılması K3 B2, K3 B3
    6 Rekreasyon kaynakları, rekreasyon kaynak, kullanımların ve alanların sınıflandırılması K3 B2, K3 B3
    7 Rekreasyon olanakları spektrumu K3 B4
    8 Rekreasyonel taşıma kapasitesi K4 B2
    9 Korunan alanlarda rekreasyon K5 B12
    10 Planlama kavramı, rekreasyonel planlama ve aşamaları K6 B2
    11 Rekreasyonel planlamada teoriden pratiğe amaçların analizi ve alternatifler K6 B3
    12 Ülkemizde rekreasyonla ilgili yasal düzenlemeler ve planlama ile ilgili birimler K1 B3
    13 Kentsel ve kırsal rekreasyon planlama uygulama örnekleri K5 B8, K1 B4
    14 Rekreasyon planlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri K5 B8, K1 B4, K6 B4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar K1. Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon: Boş zamanları değerlendirme. Gazi Kitabevi, 423 s., Ankara. K2. Yılmaz, O., Kurum, E. ve Akpınar, N. (1995). Ankara metropolitan kent halkının rekreasyonel eğilimlerinin saptanması ve kent yakın çevresi açık yeşil alanları ile ilişkilendirilmesi üzerine bir araştırma. AÜ Ziraat Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi. K3. Sözen, N. (1995). Rekreasyon kaynakları ders notu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara. K4. Akesen, A. (1982). Rekreasyonel taşıma kapasitesi ve açık hava rekreasyonu planlamalarındaki önemi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri B. 32(1):216-223. K5. Ardahan, F. ve Lapa, T. Y. (2011). Açık alan rekreasyonu: bisiklet kullanıcıları ve yürüyüşçülerin doğa sporu yapma nedenleri ve elde ettikleri faydalar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1327-1341. K6. Uzun, G. ve Altunkasa, F.M. (1991). Rekreasyonel planlamada arz ve talep. ÇÜ Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 6, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 1 Adana.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Dersin amacı rekreasyon planlaması, rekreasyon plan öğeleri, çeşitleri, aşamaları, ilgili politikalar konusunda bilgi vermek ve Türkiye ve çeşitli ülkelerdeki rekreasyon planlama sistemlerinin karşılaştırılarak irdelenmesidir. Ayrıca bunlara ilişkin sorun ve çözüm yollarının incelenmesidir.
    Dersin İçeriği Rekreasyon ve serbest zaman kavramı, rekreasyonun tarihçesi, özellikleri, sınıflandırılması, rekreasyonel taşıma kapasitesi, rekreasyonel planlama ve aşamaları, rekreasyonel planlamada teoriden pratiğe amaçların analizi ve alternatifleri, ülkemizde rekreasyonla ilgili yasal düzenlemeler ve planlama ile ilgili birimler, kentsel ve kırsal rekreasyon planlama, rekreasyon planlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 3
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster