Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması, öneri ve isteklerin değerlendirilmesi, Çatı Bahçelerinin tanımı ve önemi.
|
|
2
|
Çatı Bahçelerinin Tarihsel Gelişimi
|
|
3
|
Çatı Bahçelerinin İşlev ve Özellikleri, Çatı Bahçelerinin Ekolojik Yararları
|
|
4
|
Çatı Bahçelerinin Ekonomik, Estetik ve Psikolojik Yararları
|
|
5
|
Çatı Bahçelerinin Tasarım Aşamaları, Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Su İzolasyonu, Yalıtım)
|
|
6
|
Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Drenaj, Filtre Tabakası, Ayrım Tabakası, Kök Koruma Tabakası)
|
|
7
|
Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Ankraj Elemanları, Elektrik Düzeni, Döşeme, Havuzlar ve Sulama Sistemi)
|
|
8
|
Çatı Bahçelerinin Yük Taşıma Kapasitesi, Çatı Bahçelerinin Statik Özellikleri, Taşıyıcı Sistemlerle İlgili Tanımlar
|
|
9
|
Çatı Bahçelerinde Bitkisel Düzenleme Esasları
|
|
10
|
Bitkilendirme Tipleri ve Yetiştirme Ortamı ve Özellikleri
|
|
11
|
Çatı Bahçelerinde Bitki Seçimi
|
|
12
|
Yapılarda Çim Yüzey Uygulanması, Çatı Bahçelerinde Emniyet ve Güvenlik
|
|
13
|
Çatı Bahçelerinde Bakım
|
|
14
|
Bazı Çatı Bahçesi Örnekleri
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Barış, E.M., Yazgan, M., Erdoğan, E., 2003. Çatı Bahçeleri. SASBÜD Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Güneş, G. 1996. Ankara Kenti Ekolojik Koşullarında Çatı Bahçesi Düzenleme İlkeleri. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
Anonymous. 2010. Theme Landscape Architecture, Vol 2, Archiworld, ISBN: 8957703241.
Thompson, J. W. And Sorvig, K. 2000. Sustainable Landscape Construction. Island Press, Washington.
Harris, C. W. And Dines, N. T. 1998. Time Saver Standards for Landscape Architecture, Mc Graw Hill.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, çatı ve teras bahçelerinin konstrüksiyon ve bitkilendirme aşamaları ve detaylarına ait bilgi ve görüş edinilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması, öneri ve isteklerin değerlendirilmesi, Çatı Bahçelerinin tanımı ve önemi.
Çatı Bahçelerinin Tarihsel Gelişimi
Çatı Bahçelerinin İşlev ve Özellikleri, Çatı Bahçelerinin Ekolojik Yararları
Çatı Bahçelerinin Ekonomik, Estetik ve Psikolojik Yararları
Çatı Bahçelerinin Tasarım Aşamaları, Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Su İzolasyonu, Yalıtım)
Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Drenaj, Filtre Tabakası, Ayrım Tabakası, Kök Koruma Tabakası)
Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Ankraj Elemanları, Elektrik Düzeni, Döşeme, Havuzlar ve Sulama Sistemi)
Çatı Bahçelerinin Yük Taşıma Kapasitesi, Çatı Bahçelerinin Statik Özellikleri, Taşıyıcı Sistemlerle İlgili Tanımlar
Çatı Bahçelerinde Bitkisel Düzenleme Esasları
Bitkilendirme Tipleri ve Yetiştirme Ortamı ve Özellikleri
Çatı Bahçelerinde Bitki Seçimi
Yapılarda Çim Yüzey Uygulanması, Çatı Bahçelerinde Emniyet ve Güvenlik
Çatı Bahçelerinde Bakım
Bazı Çatı Bahçesi Örnekleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
4
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
4
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|