Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması, öneri ve isteklerin değerlendirilmesi, Çatı Bahçelerinin tanımı ve önemi.
|
K1: Sayfa 2 okunmalıdır.
K2: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
2
|
Çatı Bahçelerinin Tarihsel Gelişimi
|
K1: Sayfa 3-9 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
3
|
Çatı Bahçelerinin İşlev ve Özellikleri, Çatı Bahçelerinin Ekolojik Yararları
|
K1: Sayfa 9 okunmalıdır.
K2: Bölüm 3 okunmalıdır.
|
4
|
Çatı Bahçelerinin Ekonomik, Estetik ve Psikolojik Yararları
|
K1: Sayfa 9 okunmalıdır.
K2: Bölüm 4 okunmalıdır.
|
5
|
Çatı Bahçelerinin Tasarım Aşamaları, Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Su İzolasyonu, Yalıtım)
|
K1: Sayfa 10-12 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 5 okunmalıdır.
|
6
|
Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Drenaj, Filtre Tabakası, Ayrım Tabakası, Kök Koruma Tabakası)
|
K1: Sayfa 30-44 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 6 okunmalıdır.
|
7
|
Çatı Bahçelerinin Yapısal Özellikleri (Ankraj Elemanları, Elektrik Düzeni, Döşeme, Havuzlar ve Sulama Sistemi)
|
K1: Sayfa 30-44 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 7 okunmalıdır.
|
8
|
Çatı Bahçelerinin Yük Taşıma Kapasitesi, Çatı Bahçelerinin Statik Özellikleri, Taşıyıcı Sistemlerle İlgili Tanımlar
|
K1: Sayfa 30-44 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 7 okunmalıdır.
|
9
|
Çatı Bahçelerinde Bitkisel Düzenleme Esasları
|
K1: Sayfa 21-30 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 9 okunmalıdır.
|
10
|
Bitkilendirme Tipleri ve Yetiştirme Ortamı ve Özellikleri
|
K1: Sayfa 21-30 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 8 okunmalıdır.
|
11
|
Çatı Bahçelerinde Bitki Seçimi
|
K1: Sayfa 28 okunmalıdır.
K2: Bölüm 9 okunmalıdır.
|
12
|
Yapılarda Çim Yüzey Uygulanması, Çatı Bahçelerinde Emniyet ve Güvenlik
|
K1: Sayfa 12 okunmalıdır.
K2: Bölüm 9 okunmalıdır.
|
13
|
Çatı Bahçelerinde Bakım
|
K1: Sayfa 60 okunmalıdır.
K2: Bölüm 10 okunmalıdır.
|
14
|
Bazı Çatı Bahçesi Örnekleri
|
K1: Sayfa 61-73 arası okunmalıdır.
K2: Bölüm 11 okunmalıdır.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Özgür Burhan TİMUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Uzun A. 2002. Çatı ve Teras Bahçeleri. İÜ, İstanbul
2. Ekşi, M. 2016. Çatı ve Tras Bahçeleri. İTÜ, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
1. Barış, E.M., Yazgan, M., Erdoğan, E., 2003. Çatı Bahçeleri. SASBÜD Yayınları.
2. Güneş, G. 1996. Ankara Kenti Ekolojik Koşullarında Çatı Bahçesi Düzenleme İlkeleri. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
3. Anonymous. 2010. Theme Landscape Architecture, Vol 2, Archiworld, ISBN: 8957703241.
4. Thompson, J. W. And Sorvig, K. 2000. Sustainable Landscape Construction. Island Press, Washington.
5. Harris, C. W. And Dines, N. T. 1998. Time Saver Standards for Landscape Architecture, Mc Graw Hill.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, çatı ve teras bahçelerinin konstrüksiyon ve bitkilendirme aşamaları ve detaylarına ait bilgi ve görüş edinilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste çatı bahçelerinin fonksiyonları yapım teknikleri ve yapım aşamaları anlatılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
5
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|