Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hukukun kaynakları, çevre hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisi ve çevre hukukunun kaynakları
|
K1: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
2
|
Çevre, çevrenin unsurları ve çevre sorunları ve sorunun çözümünde teorik yaklaşımlar
|
K1: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
3
|
Çevre, çevrenin unsurları ve çevre sorunları ve sorunun çözümünde teorik yaklaşımlar
|
K1: Bölüm 3 okunmalıdır.
|
4
|
Çevre hakkı, çevre hukukunun temel ilkeleri ve Çevresel sorumluluk
|
K1: Bölüm 4 okunmalıdır.
|
5
|
Çevre hakkı, çevre hukukunun temel ilkeleri ve Çevresel sorumluluk
|
K2: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
6
|
Türkiye`nin çevre konusunda taraf olduğu uluslararası sözleşmeler ve bunlardan doğan taahhütleri ve AB müktesebatı tanıtımı
|
K2: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
7
|
Türkiye`nin çevre konusunda taraf olduğu uluslararası sözleşmeler ve bunlardan doğan taahhütleri ve AB müktesebatı tanıtımı
|
K2: Bölüm 3 okunmalıdır.
|
8
|
İmar kavramı, imar hukuku ve imar hukukunun diğer hukuk dalları ilişkisi, Planlama kavramı, Türk hukukunda plan hiyerarşisi, planların hukuki niteliği
|
K2: Bölüm 4 okunmalıdır.
|
9
|
İmar kavramı, imar hukuku ve imar hukukunun diğer hukuk dalları ilişkisi, Planlama kavramı, Türk hukukunda plan hiyerarşisi, planların hukuki niteliği
|
K3: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
10
|
İmar Planları, plan türleri, bağlayıcılığı ve yapılış süreci
|
K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
11
|
İmar programları ve uygulama araçları (Kamulaştırma, Düzenleme Ortaklık Payı, İmar Kanunu 18. madde uygulamaları)
|
K3: Bölüm 3 okunmalıdır.
|
12
|
Yapılaşma usul ve esasları, inşaat izni ve iskân izni kavram ve süreçleri
|
K3: Bölüm 4 okunmalıdır.
|
13
|
Meslek hukuku, karşılaşılan problemler, çözüm usulleri
|
K3: Bölüm 5 okunmalıdır.
|
14
|
Meslek hukuku, karşılaşılan problemler, çözüm usulleri
|
K3: Bölüm 6 okunmalıdır.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Gülay KARAHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Güneş,Y., Coşkun,A. 2004.Çevre Hukuku, Kazancı Yayınları, İstanbul
2. Gözler K. 2008. Hukukun Temel Kavramları, Ekin Yayınevi, Bursa
3. Erkun,S. 2003. İmar Hukuku, YEM, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
1. Coşkun, A. 2008. İmar Hukuku Ders notları
|
Dersin Amacı
|
Çevre hukuku dersi, öncelikle hukukun temel esaslarını öğrenciye verir, çevrenin temel unsurlarını tanıtır, bu unsurların ulusal ve uluslararası hukuk kaynakları içinde düzenlenişini açıklar, ortaya çıkan çevre sorunlarını tanımlar ve bu sorunlara hukuk temelinde çözüm bulmayı amaçlar. İmar hukuku dersi, imar hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisinden başlayarak imar hukukunun usul ve esaslarını meslek grubu uygulamalarına uygun bir biçimde anlatır, yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini belirler. Ayrıca, dersin kapsamı içerisinde meslek hukukuna ait esaslar da verilmeye çalışılır. Çevre hukuku dersi imar hukuku dersi ile tamamen bürokratik bir anlayışla birleştirilmiş ve birbirinden çok farklı bu iki dersin birarada okutulmaya çalışılması nedeniyle, meslek grubu için çok önemli konular birbirinden ayrık biçimde ve toplam 2 saatte verilmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Hukuk ve çevre hukukunun kaynakları, çevre hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisi, imar kavramı, imar hukuku ve imar hukukunun diğer hukuk dalları ilişkisi, imar planları, meslek hukuku, karşılaşılan problemler ve çözüm usullerini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
5
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
4
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|