Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasarım aracı olarak bitki materyalinin özellikleri ve tasarımda fonksiyonel ve estetik düşünceler
|
K1 B4
|
2
|
Bitkilerin strüktürel özellikleri, bitki kategorileri ve ağaçlarla yapılan bitkilendirmeler
|
K5 B1
|
3
|
Bitkilerle mekan oluşturma, mekanların kullanımı ve mekansal kompozisyonun elemanları
|
K3 B2
|
4
|
Bitkilerle mekan oluşturma, Bileşik mekanlar: doğrusal, küme ve iç içe geçmiş mekan organizasyonları
|
K3 B2
|
5
|
Mekan hiyerarşisi: fonksiyona göre mekan hiyerarşisi, komşu mekanlar ve bağlantılı mekanlar arasında geçişler, geçiş mekanları ve geçiş zonları
|
K3 B3
|
6
|
Bitki toplumları ve tasarımda örtü tabakaları: bitki toplumlarında yetişme ortamı faktörleri
|
K1 B8
|
7
|
Rekabet, yayılış
|
K4 B1
|
8
|
Ödev sunumları-I
|
Ödev I sunumlarının hazırlanması
|
9
|
Strüktür bitkilendirmesi: koru ormanları, karışık bitkilendirme, dikim aralığı, grupların büyüklüğü, kısa boylu ağaç karışımları, çalı tabakası, sık çalılıklar, orman eteği, orman kuşakları
|
K2 B1
|
10
|
Canlı çitler: kırsal mekanda çitler için uygun olan türler; karışık çitler, kentsel mekanda formel ve informel çitler, ağaçlarla oluşturulan çitler: Yol ağaçları: uygun olan türler, dikim aralıkları ve dikim tekniği
|
K2 B2
|
11
|
Dekoratif bitkilendirmeler: Yastıklar ve Bordürler Bordür ve Yastıkların Büyüklüğü ve Şekli Bordür ve Yastıkların Bitkilendirilmesi Kompozisyon ve Ölçeği Vurgular Gruplar Bitkilendirme Desenleri Ekolojik Dekoratif Bitkilendirme Bitki Dikim Aralıkları Dikim Şekli
|
K2 B3
|
12
|
Dekoratif bitkilendirmeler: yükseltilmiş yastıklar, saksılar, duvarlar, pergolalar, kafesler ve ahşap çitler, özel yetişme ortamları için dekoratif bitkilendirmeler
|
K2 B3
|
13
|
Bitkilendirme çalışmaları: başlangıç safhası, analiz ve sentez; bitkilendirme hazırlanması, bitkilendirme keşif raporunun hazırlanması
|
K1 B6, K1 B13, K1 B14
|
14
|
Ödev sunumları-II
|
Ödev II sunumlarının hazırlanması
|
Ön Koşul
|
PEY208 Bitkisel Tasarım
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş.Gör.Dr. Başak ÖZER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. (2013). A Handbook of landscape. Directore General, Delhi.
K2. Barcham (2015). Planting quide. Barcham Trees Plc., Cambridgeshire.
K3. Cervelli, J. A. (2018). Landscape design with plants: Creating outdoor rooms. The University of Kentucky.
K4. Barcham. (2015) Species selection. Barcham Trees Plc., Cambridgeshire.
K5. Thomas, H. ve Steven, W. (2008). The complete planting design course plants and styles for every garden.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bitki materyali ile oluşturulabilecek mekanlar ve yapılabilecek diğer düzenlemeler ve bitkilendirme tekniği hakkında detaylı bilgileri öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Bitkilerin strüktürel, estetik, mühendislik, sosyolojik gibi özellikleri dikkate alınarak mekan oluşturmaya yönelik bitkilendirme tekniklerini kapsamaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
4
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|