ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarihi Çevre Koruma ve Tasarımı PEY411 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihi mekanlarda bulunan ögeleri açıklar.
    2-Tarihi bir alanda röleve çalışması yapar.
    3-Rölevesi alınmış bir projenin (açık mekan) restorasyon projesi tasarlar.
    4-Korumada kullanılacak yöntem ve teknikleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Koruma kavramı K1 B2
    2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli K2 B1
    3 Tarihi çevre kavramı K2 B7
    4 Tarihi çevre koruma kavramı K2 B7
    5 Tarihi çevre korumanın önemi K1 B4
    6 Tarihi çevre korumanın amacı ve gerekliliği K1 B4
    7 Tarihi çevre korumanın gelişim aşamaları-I K2 B1, K2 B8
    8 Tarihi çevre korumanın gelişim aşamaları-II K2 B1, K2 B8
    9 Tarihi çevre korumada yeşil alanların önemi K1 B4
    10 Tarihi kent merkezlerinde karşılaşılan sorunlar K2 B3, K3 B3
    11 Tarihi kent merkezlerinin korunmasında kentsel tasarım/kentsel peyzaj tasarımının önemi K1 B4
    12 Mimari yapı ve bitkisel materyal rölevesi K2 B4
    13 Restorasyon projesi hazırlanması ve restorasyon teknikleri K2 B5, K2 B6
    14 Ödev sunumları K1 B6, K2 B6, K3 B5
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül TÜLEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yazgan, M.E., Erdoğan, E. 1992. Tarihi Çevrelerde Peyzaj Planlama. Peyzaj Mimarisi Derneği Yayınları, Yayın No.2, Ankara. K2. Ahunbay, Z. 2007. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyonu, YEM Yayınları, İstanbul. K3. Tunçer, M. 2000. Tarihsel çevre koruma politikaları Ankara. Kültür Eserleri Dizisi/ 281, Vol. 2520, Kültür Bakanlığı, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günümüzde Peyzaj Mimarlığı ile ilgili tarihi bilgiler oldukça sınırlıdır. Engin bir mimari kültürün eserlerini taşıyan Anadolu`nun Dünya örneklerinde olduğu gibi açık alan ve yeşil alan kültürünün günümüzde orijinal örneklerinin yansıtılmasını destekleyecek teorik bilgilerin kazanılması hedefler arasındadır. Bu izlenecek yol tarihi çevrelerde yapılacak restorasyon çalışmalarının hız kazanması gerekmektedir.
    Dersin İçeriği Koruma kavramını, koruma düşüncesinin gelişimini ve kuramsal temelini, tarihi çevre ve tarihi çevre koruma kavramını, tarihi çevre korumanın önemi, amacı ve gerekliliğini, tarihi çevre korumanın gelişim aşamalarını içermektedir. Ayrıca, tarihi çevre korumada yeşil alanların önemi, tarihi kent merkezlerinde karşılaşılan sorunlar, tarihi kent merkezlerinin korunmasında kentsel peyzaj tasarımının önemi, mimari yapı ve bitkisel materyal rölevesi, restorasyon projesi hazırlanması ve restorasyon teknikleri anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster