ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sulak Alanlar PEY413 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sulak alan kavramını ve sulak alanlarla ilgili tanımları açıklar.
    2-Sürdürülebilirlik bağlamında sulak alanların önemini, ekolojik, biyolojik ve sosyo ekonomik değerlerini kavrar.
    3-Sulak alan çeşitlerini, Türkiyedeki Sulak alanları ve bu sulak alanların özelliklerini açıklar.
    4-Sulak alanlarla ilgili ulusal ve uluslararası taraf olduğumuz antlaşmaları açıklar.
    5-Sulak alan bitkilerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler3021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sulak alan tanımı ve sulak alanlarla ilgili kavramlar K1 B1
    2 Sulak alanların çevre kalitesini arttırıcı işlevleri K2 B1
    3 Sulak alanların biyolojik değerleri K5 B1
    4 Sulak alanların sosyo-ekonomik değerleri K5 B1
    5 Sulak alanların karşılaştıkları sorunları K1 B2
    6 Sulak alan çeşitleri K1 B3
    7 Türkiye`deki ve dünyadaki sulak alanlar I K5 B2
    8 Türkiye`deki ve dünyadaki sulak alanlar II K5 B3
    9 Sulak alanlarla ilgili antlaşmalar I K1 B2
    10 Sulak alanlarla ilgili antlaşmalar II K3 B1, K4 B2
    11 Sulak alan bitkileri I K6 B2
    12 Sulak alan bitkileri II K6 B3
    13 Sulak alanların korunması ve yönetimi I K1 B3
    14 Sulak alanların korunması ve yönetimi II K1 B3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Beklioğlu, M.,Ceran, Y., Erdem, O., Erdoğan, S., Hemmami, M., Koopmanschap, E., Meriç, T., Özen, A. ve Sarısoy, D. H. (2007). Sulakalan Yönetim Planlaması Rehberi. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve Kuş Araştırmaları Derneği, Ankara. K2. Tırıl, A. 2006. Sulak Alanlar. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Yayınları:2006:2, Ankara. K3. Sulak Alanların Korunması Yönetmeliği. K4. 94-5434  Özellikle Su Kuşları Yaşama Ortamı Olarak Uluslararası Öneme Sahip Sulak Alanlar Hakkında Sözleşme. K5. Meriç, T. ve Çağırankaya, S. (2013). Sulak Alanlar. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Hassas Alanlar Dairesi Başkanlığı, Sulak Alanlar Şube Müdürlüğü, Ankara. K6. Cronk, J. K. and Fennessy, M. S. (2001). Wetland Plants: Biology and Ecology. CRC Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere ülkemizdeki sulak alanları ve taraf olduğumuz antlaşmaları öğrenmelerini sağlamak. Çevre bilinci kazandırarak sulak alanların önemini ve faydalarını kavramalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Sulak alanların ekolojik, biyolojik, ekonomik vb. değerlerinin ortaya konulması, bu alanların korunması ve yönetilmesine ilişkin mevzuatı, Türkiye`deki ve dünyadaki sulak alan tipleri ile sulak alanlardaki bitki türlerini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster