Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araş. Gör. Dr. Başak ÖZER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Beklioğlu, M.,Ceran, Y., Erdem, O., Erdoğan, S., Hemmami, M., Koopmanschap, E., Meriç, T., Özen, A. ve Sarısoy, D. H. (2007). Sulakalan Yönetim Planlaması Rehberi. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve Kuş Araştırmaları Derneği, Ankara.
2. Tırıl, A. 2006. Sulak Alanlar. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Yayınları:2006:2, Ankara.
3. Sulak Alanların Korunması Yönetmeliği
4. 94-5434 Özellikle Su Kuşları Yaşama Ortamı Olarak Uluslararası Öneme Sahip Sulak Alanlar Hakkında Sözleşme
5. Meriç, T. ve Çağırankaya, S. (2013). Sulak Alanlar. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Hassas Alanlar Dairesi Başkanlığı, Sulak Alanlar Şube Müdürlüğü, Ankara.
6. Cronk, J. K. and Fennessy, M. S. (2001). Wetland Plants: Biology and Ecology. CRC Press.
|
Yardımcı Kitap
|
Karadeniz, N. 1995. Sultan Sazlığı Örneğinde Islak Alanların Çevre Koruma Açısından Önemi Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim dalı, 268 s., Ankara.
Dugan, P. J. 1991. Wetlands, Regional Planning and Development Assistance Community, Landscape and Urban Planning, 487 p., Amsterdam.
Erdem, O. 1995. Türkiye`nin Kuş Cennetleri. Çevre Bakanlığı, Yeşil Seri:5, 328 sayfa, Ankara.
Kolluru, V.R.. 1994. Environmental Strategies Hand Book. Mc Graw-Hill, 997 pages, USA.
Yarar, M. Ve Magrin, G. 1997. Türkiye?nin Önemli Kuş Alanları. DHKD, 313 sayfa, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere ülkemizdeki sulak alanları ve taraf olduğumuz antlaşmaları öğrenmelerini sağlamak. Çevre bilinci kazandırarak sulak alanların önemini ve faydalarını kavramalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sulak alanların ekolojik, biyolojik, ekonomik vb. değerlerinin ortaya konulması, bu alanların korunması ve yönetilmesine ilişkin mevzuatı, Türkiye`deki ve dünyadaki sulak alan tipleri ile sulak alanlardaki bitki türlerini içermektedir.
|