ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Peyzaj Tasarımları PEY408 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel peyzaj alanlarının tasarımı hakkında detaylı bilgi edinir
    2-Peyzaj tasarımına temel teşkil eden önemli kavramları pekiştirir ve uygulama örneklerini irdeler.
    3-Peyzaj tasarım pratiği hakkında yeterli bilgi ve analiz yeteneği kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler204832
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Özel peyzaj tasarımlarının kapsamı
    2 Mimari yapıların peyzaj tasarımında birer eleman olarak kullanımı
    3 Peyzaj tasarımlarında suyun yönetimine ilişkin yöntemler I
    4 Peyzaj tasarımlarında suyun yönetimine ilişkin yöntemler II
    5 Kent meydanlarının tasarımı
    6 Hastane bahçelerinin tasarım ilkeleri
    7 Konut alanlarında peyzaj tasarımları
    8 Spor alanlarının tasarımı
    9 Okul bahçelerinde ve üniversite yerleşkelerinde peyzaj tasarımları
    10 Müşterek mekanların tasarımı
    11 Su kıyıları düzenlemeleri
    12 Anma mekanlarının tasarımı
    13 Peyzaj restorasyon projeleri
    14 Kent parklarının tasarımı
    Ön Koşul PEY208 Bitkisel Tasarım, PEY303 Peyzaj Konstrüksiyonu, PEY306 Engelliler İçin Tasarım
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Tanrıverdi, F., 1987. Peyzaj Mimarlığı Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 643, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 291, ISBN 975 442 001 7, Erzurum. Largo, J., 2001. Site Analysis. John Wiley and Sons, New York. Booth, N. K., 1983. Basic Elements of Landscape Architectural Design. Prosp. Heights, Ilinois: Waveland Pres Booth, N. K.& Hiss, J.E.,1991. Residential Landscape Architecture. Engelwoods Cliffs, New Jersey: Prentice Hall Odabaşı, U. A. 1997. Tarihi Süreç İçerisinde Anadolu Mezarlıkları ve Çağdaş Bir Yaklaşımla Ankara Kenti için Örnek Bir Mezarlık Planlaması Üzerinde Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, Ankara. Yılmaz, S., 1999. Hayvanat Bahçeleri Tasarımı Üzerine Bir Araştırma -Mekânsal Farklılığın Ziyaretçi Algısına Etkileri. KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 1999,Trabzon. Anonymous. 2010. Theme Landscape Architecture, Vol 2, Archiworld, ISBN: 8957703241. Loft Publication, 2012. Urban Landscape, China.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Farklı peyzaj kullanım tipolojilerine yönelik güncel tasarım yöntem ve yaklaşımlarını tanıtmak.
    Dersin İçeriği Özel peyzaj alanlarının tanımı Mimari yapıların peyzaj tasarımında kullanımı Suyun yönetimine ilişkin yöntemler Kent meydanlarının tasarımı Hastane bahçelerinde peyzaj tasarımı Konut alanlarında peyzaj tasarımı Spor alanlarının tasarımı Okul bahçelerinde ve üniversite yerleşkelerinde peyzaj tasarımı Müşterek mekanların tasarımı Su kıyıları düzenlemeleri Anma mekanlarının tasarımı Peyzaj restorasyon projeleri Kent parklarının tasarımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 4
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 4
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster