Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Seranın tanımı ve önemi, Dünyada ve Türkiye`de seracılık faaliyetleri.
|
K1 den 1. bölüm okunmalıdır.
K2 den 1. bölüm okunmalıdır.
K3 den 1. bölüm okunmalıdır.
|
2
|
Seraların sınıflandırılması ve sera yerinin seçimine etki eden ekolojik ve ekonomik faktörler.
|
K1 den 2. bölüm okunmalıdır.
K2 den 2. bölüm okunmalıdır.
|
3
|
Örtüaltı yetiştiricilik tipleri, sera iskelet malzemeleri.
|
K1 den 3. bölüm okunmalıdır.
K2 den 2. bölüm okunmalıdır.
|
4
|
Seralar da örtü tipleri ve özellikleri.
|
K1 den 4. bölüm okunmalıdır.
K2 den 3. ve 4. bölüm okunmalıdır.
K3 den 2. bölüm okunmalıdır.
|
5
|
Sera klima düzenlemesi ve seralarda kullanılan ısıtma sistemleri.
|
K1 den 5. bölüm okunmalıdır.
K2 den 5. bölüm okunmalıdır.
K3 den 9. bölüm okunmalıdır.
|
6
|
Sera klima düzenlemesi ve seralarda kullanılan soğutma sistemleri.
|
K1 den 6. bölüm okunmalıdır.
K2 den 6. bölüm okunmalıdır.
K3 den 8. bölüm okunmalıdır.
|
7
|
Sera klima düzenlemesi ve ışınım.
|
K1 den 7. bölüm okunmalıdır.
K2 den 8. bölüm okunmalıdır.
K3 den 11. bölüm okunmalıdır.
|
8
|
Havalandırma.
|
K1 den 8. bölüm okunmalıdır.
K2 den 8. bölüm okunmalıdır.
|
9
|
Oransal nem kontrolü ve karbondioksit gübrelemesi.
|
K1 den 9. bölüm okunmalıdır.
K3 den 7. bölüm okunmalıdır.
|
10
|
Seralarda toprak hazırlanması (Drenaj, Temizlik), Toprağın fiziksel yapısını düzeltme, toprağın kimyasal yapısını düzeltme, tuzluluk ve giderilmesi, toprak dezenfeksiyonu, ekim-dikim.
|
K1 den 10. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır.
|
11
|
Seralarda toprak hazırlanması (Drenaj, Temizlik), Toprağın fiziksel yapısını düzeltme, toprağın kimyasal yapısını düzeltme, tuzluluk ve giderilmesi, toprak dezenfeksiyonu, ekim-dikim.
|
K1 den 11. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır.
|
12
|
Toprak dezenfeksiyonu, ekim-dikim yerinin hazırlanması.
|
K1 den 12.. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır.
|
13
|
Serada gübreleme ve sulama.
|
K1 den 13. bölüm okunmalıdır.
|
14
|
Sera gezisi.
|
sera gezisine hazırlık
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Nuray ÇİÇEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Çiçek, N. 2019. Seracılık Bilgisi. Basılmamış ders notları.
2.Yüksel, N. Ahmet. ve Yüksek, E. 2012. Sera Yapım Tekniği. Hasad Yayıncılık
3. Baytorun, N. 2016. Seralar. Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Günay, A. (1980). Serler. (tanımı, inşası ve kliması). Çağ matbaası cilt I. Ankara
2. Günay, A. (1981). Serler. Özel Yetiştirme Tekniği. Çağ matbaası cilt II. Ankara
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj Mimarlığı öğrencilerine Sera, yer seçimi, Sera konstrüksiyonu ve malzemeleri, Sera donanımı, Serada üretim ve yetiştirme çalışmaları hakkında bilgi vermek, onlara bu alanda pratik kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Sera tiplerini ve donanımını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|