ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Yönetimi PEY412 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj yönetimi kavramını, niteliğini, tarihsel gelişimini ve işlevlerini tanımlar.
    2-Peyzaj yönetiminde kontrol ve izleme süreçlerini oluşturur.
    3-Peyzaj yönetiminde kırsal peyzaj planlama yöntem ve yaklaşımlarını analiz eder.
    4-Peyzaj mimarlığında yönetim ve organizasyonun gereği ve önemini, peyzaj etkinliklerinin planlaması ve yönetimi konusunda uygulamada da yararlı olacak bilgileri tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20177
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012727
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Peyzaj yönetimi kavramı ve kapsamı K2 B4
    2 Planlama İşlevi: Plan ve planlama kavramları, politika ve ilgili kavramlar K1 B1, K2 B4
    3 Planlamanın ilkeleri ve yararları K1 B1, K2 B5
    4 Peyzaj planlamanın ilkeleri ve yararları K3 B5
    5 Planlamanın sorunları ve plan çeşitleri K1 B1
    6 Peyzaj yönetiminde kontrol ve izleme K2 B4
    7 Korunan alanların yönetimi K1 B4
    8 Çevre yönetimi ve peyzajı ilgilendiren bazı sözleşmeler K1 B7, K1 B8, K1 B9, K4 B2
    9 Sürdürülebilir turizm yönetimi K4 B2
    10 Peyzaj yönetiminde taşıma kapasitesi K4 B4
    11 Peyzaj yönetiminde kırsal peyzaj planlama yöntemleri K5 B4
    12 Peyzaj yönetiminde kırsal peyzaj planlama yaklaşımları K5 B5
    13 Kırsal peyzaj planlamada uygulama teknikleri K5 B5
    14 Peyzaj yönetiminde ekoturizm planlaması ve ilgili düzenlemeler K6 B5, K6 B6
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Betül TÜLEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akay, A. ve Özen, M. D. (2009). Peyzaj yönetimi. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE) Yayını, (354). K2. Çetinkaya, G.ve Uzun, O. (2014). Peyzaj planlama. Birsen Yayınevi, İstanbul. K3. Koç, N.,ve Şahin, Ş. (1999). Kırsal peyzaj planlaması. Ankara Üniv., Ziraat Fak. Ders Kitabı, 463. K4. Demir, C. ve Çevirgen, A. (2006). Turizm ve çevre yönetimi: sürdürülebilir gelişme yaklaşımı. Nobel Yayınları. K5. Dirik, H. (2005). Kırsal peyzaj planlama ve uygulama ilkeleri. İstanbul Üniversitesi yayın No, 4559. K6. Demir, C.ve Çevirgen, A. (2006). Ekoturizm yönetimi. Nobel Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yönetim ve organizasyon kavramı hakkında temel bilgileri vermek ve konuyu peyzaj mimarlığı açısından değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Peyzaj yönetimi kavramı ve kapsamını, plan ve planlama kavramlarını, politika ve ilgili kavramları, planlamanın ilkeleri, sorunları ve plan çeşitlerini, peyzaj yönetiminde kontrol ve izlemeyi içermektedir. Ayrıca, Korunan alanların yönetimi, ekoturizm planlaması, Çevre yönetimi ve peyzajı ilgilendiren bazı sözleşmeler, Sürdürülebilir turizm yönetimi, Peyzaj yönetiminde taşıma kapasitesi, kırsal peyzaj planlama yöntemleri, yaklaşımları ve uygulama teknikleri anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster