Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Seçkin, Ö.B., 2003: Sulamaya Giriş. İ.Ü.Orman Fakültesi Yayın No: 472, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Benami, A. Ve Ofen, A., 2005: Sulama Tekniği. TMMOB, Makine Mühendisleri Odası, Yayın No: MMO/2005/375, İstanbul.
Güngör, Y., Erözel, A.Z. ve Yıldırım, O., 1996: Sulama. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No: 1443, Ankara.
Kanber, R., 1997: Sulama. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 174, Adana.
|
Dersin Amacı
|
Küçük ölçekli ortamlardan orta ölçekli ticari projelere kadar kullanılan yağmurlama ve damlama sulama sistemlerinin genel tanıtımı yapılarak, sulama hakkındaki genel ve hazırlayıcı bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Sulama hakkında genel tanımlar
Sulamayı etkileyen öğeler
Geleneksel sulama yöntemleri
Sulama suyu, toprak-su-bitki ilişkisi
Sulama suyu gereksinimi ve suyun etkin kullanımı
Yağmurlama sulama
Borular ve ek parçalar
Vanalar ve kablolar
Filtreler ve kontrolörler,pompalar
Sulama projesi çizimi
Damlama sulama
Arazi çalışması
Geri akış önleyici, drenaj ve kışa hazırlık
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
4
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|