ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sulama Sistemleri PEY418 BAHAR 2+1 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geleneksel ve modern sulama yöntemlerini açıklar.
    2-Sulama yöntemlerinin seçimini açıklar.
    3-Sulama suyunun önemini açıklar.
    4-Suyun etkin ve uygun kullanımını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sulama tanımı, önemi ve yararları K1: Bölüm 1
    2 Sulama yönünden önemli toprak özellikleri Sulama suyu kalitesi K1: Bölüm 2 ve 3
    3 Sulama yöntemini etkileyen faktörler K2: Bölüm 7.1 K3 Bölüm 2.12
    4 Geleneksel sulama yöntemleri K1: Bölüm 7.2 ve 7.3
    5 Peyzaj alanlarında kullanılan sulama yöntemleri K1: Bölüm 5 ve 6
    6 Yağmurlama sulama sistemleri ve sistem elemanları K1: Bölüm 5.2 K2 Bölüm 7.4.1.1-4
    7 Yağmurlama sulama sisteminde su dağılımı, hız ve başlık tertibi K1: Bölüm 5.3 K2 Bölüm 7.4.1.2-3
    8 Yağmurlama sulama sisteminde debi, süre, hidrolik yük kaybı, çap ve motor gücü hesapları K2: Bölüm 7.4.1.5
    9 Yağmurlama sulama sistemi tasarımı ve örnek projeler K1: Bölüm 5.6
    10 Damla sulama sistemi çeşitleri ve sistem elemanları K1: Bölüm 6.1 K2 Bölüm 7.4.2.1
    11 Damla sulama sisteminde ıslatma deseni, lateral tertip ve boru çapları hesapları I K1: Bölüm 6.2, 6.3.3 K2 Bölüm 7.4.2.4
    12 Damla sulama sisteminde ıslatma deseni, lateral tertip ve boru çapları hesapları II K1: Bölüm 6.2, 6.3.3 K2 Bölüm 7.4.2.4
    13 Damla sulama sistemi tasarımı ve örnek projeler I K1: Bölüm 6.3
    14 Damla sulama sistemi tasarımı ve örnek projeler II K1: Bölüm 6.3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kara, M. (2008). Sulama ve Sulama Tesisleri. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fak. Ders Yayınları ISBN:975-448-177-6. K2. Okuroğlu, M. ve Yağanoğlu, V. (1993). Kültür Teknik. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fak. Ders Yyaınları No:157. K3. Orta, H. (2017). Rekreasyon alanlarında sulama. Nobel Akademik Yayıncılık, 2.Basım. ISBN: 978-605--320-764-1.
    Yardımcı Kitap YK1. Benami, A. Ve Ofen, A. (2005). Sulama Tekniği. TMMOB, Makine Mühendisleri Odası, Yayın No: MMO/2005/375, İstanbul. YK2. Güngör, Y., Erözel, A.Z. ve Yıldırım, O. (1996). Sulama. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No: 1443, Ankara. YK3. Kanber, R. (1997). Sulama. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 174, Adana.
    Dersin Amacı Küçük ölçekli ortamlardan orta ölçekli ticari projelere kadar kullanılan yağmurlama ve damlama sulama sistemlerinin genel tanıtımı yapılarak, sulama hakkındaki genel ve hazırlayıcı bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Sulama tanımı, önemi ve yararları, sulama suyu kalitesi, sulama yöntemini etkileyen faktörler, geleneksel sulama yöntemleri, peyzaj alanlarında kullanılan sulama yöntemleri ile yağmurlama ve damlama sulama sistemleri ile ilgili konuları içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 4
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 4
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 4
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster