Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
|
2
|
Kamp Alanı Olgusu, Kamping mevsimi, Kamping ücretleri
|
|
3
|
Kamp Alanı Olgusu, Kamping gereksinimleri ve araçları, Kamp alanı tipleri
|
|
4
|
Kamp Alanı Olgusunun Gelecekteki Durumu, Kamping Alışkanlığı, Kamping Donanımları
|
|
5
|
Boş zaman ve tatil olgusu, Özel kampların gelişmesi
|
|
6
|
Kamp Alanı Geliştirme, Planlama yaklaşımı, Temel politikaya ilişkin kararlar, Kamp Alanı İşletmeciliği
|
|
7
|
Kamp Alanı Geliştirme, Planlama yaklaşımı, Temel politikaya ilişkin kararlar, Kamp Alanı İşletmeciliği
|
|
8
|
Kamp Alanı Geliştirme, Ekonomik Uygunluk, Ön çalışmalar, Gelirin tahmini, Maliyet tahmini, Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı Planlama ve Tasarımı, Bölgesel faktörlerin değerlendirilmesi, Arazi, Tesisler
|
|
9
|
Kamp Alanı Geliştirme, Ekonomik Uygunluk, Ön çalışmalar, Gelirin tahmini, Maliyet tahmini, Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı Planlama ve Tasarımı, Bölgesel faktörlerin değerlendirilmesi, Arazi, Tesisler
|
|
10
|
Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı Planlama ve Tasarımı, Kamp alanı planlaması, Tesislerin tasarımı
|
|
11
|
Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı İşletmeciliği, Sezonun belirlenmesi, Müşteri ilişkileri, Çalışma ve bakım
|
|
12
|
Kamp Alanlarında Kullanılabilecek Bazı Detaylar
|
|
13
|
Ülkemizden ve Dünyadan Kamp Alanı Örnekleri
|
|
14
|
Ülkemizden ve Dünyadan Kamp Alanı Örnekleri
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Sözen, N. Ve Şahin, Ş., 1998: Kamping, Planlama, Uygulama, İşletme. Peyzaj Mimarisi Dergisi Yayınları: 1, Ankara
Altınçekiç,H. Ve Aydın, N., 1996: İstanbul Ve Çevresindeki Bazı Kamp Alanlarının Düzenleme Esasları Açısından İrdelenmesi. Msü, Mimarlık Fakültesi, 7.Kentsel Tasarım Ve Uygulamalar Sempozyumu, İstanbul.
Koç, N., 1977: Önemli Bir Rekreasyon Aktivite Formu Olarak Kamping Ve Kamping Alanlarının Planlama İlkeleri Üzerine Bir Araştırma. A.Ü. Ziraat Fak. Yayın no: 670, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı kamp alanları ile ilişkili temel tanımlamaları, ekonomik açıdan uygunluğu, planlama ve tasarımını, kamp alanları işletmeciliğini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş
Kamp Alanı Olgusu, Kamping mevsimi, Kamping ücretleri
Kamp Alanı Olgusu, Kamping gereksinimleri ve araçları, Kamp alanı tipleri
Kamp Alanı Olgusunun Gelecekteki Durumu, Kamping Alışkanlığı, Kamping Donanımları
Boş zaman ve tatil olgusu, Özel kampların gelişmesi
Kamp Alanı Geliştirme, Planlama yaklaşımı, Temel politikaya ilişkin kararlar, Kamp Alanı İşletmeciliği
Kamp Alanı Geliştirme, Ekonomik Uygunluk, Ön çalışmalar, Gelirin tahmini, Maliyet tahmini, Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı Planlama ve Tasarımı, Bölgesel faktörlerin değerlendirilmesi, Arazi, Tesisler
Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı Planlama ve Tasarımı, Kamp alanı planlaması, Tesislerin tasarımı
Kamp Alanı Geliştirme, Kamp Alanı İşletmeciliği, Sezonun belirlenmesi, Müşteri ilişkileri, Çalışma ve bakım
Kamp Alanlarında Kullanılabilecek Bazı Detaylar
Ülkemizden ve Dünyadan Kamp Alanı Örnekleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
5
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
3
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|