Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uzaktan algılamanın tarihçesi
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
2
|
Temel tanım ve kavramlar
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
3
|
Uzaktan algılamanın uygulama alanları
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
4
|
Elektromanyetik spektrum
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
5
|
Algılama ve yorumlama teknikleri
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
6
|
Uydu görüntüsü
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
7
|
Projeksiyon,koordinat sistemleri ile datum ve datum dönüşümlerini anlayıp,uygulama.
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
8
|
Projeksiyon tanımlama ve yeniden projeksiyonlama
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
9
|
Coğrafi konumlama ile düzeltme işlemlerini yapabilme
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
10
|
Görüntü üzerinden veri toplama yöntemlerini kavrama ve uygulama
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
11
|
Kontrolsüz sınıflandırma
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
12
|
Kontrollü sınıflandırma
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
13
|
Uygulama
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
14
|
Öğrenci proje sunumları
|
1 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
3 no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
Ön Koşul
|
PEY304 Peyzaj Mimarlığında Coğrafi Bilgi Sistemleri
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Nazan KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Lillesannd, T. M., Remote Sensing and Image Interpretation, Fourth Edition, John Willey & Sons, Inc., 2000
2. A.Sesören, Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar?, Kasım 1998, İstanbul.
3.T. Yomralıoğlu, ? Coğrafi Bilgi Sistemleri?, 2000, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste; uydu teknolojilerinin, uydu görüntülerinin özelliklerinin ve görüntü yorumlama tekniklerinin kavranması, bunların farklı alanlardaki özellikle çevre problemleri konusundaki kullanım alanlarının ve uygulamalarının öğrenilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Uzaktan algılamanın tarihçesi, temel tanımı, algılama ve yorumlama tekniklerini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
5
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|