Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kent, kentsel açık ve yeşil alan kavramları
|
|
2
|
Kentsel açık ve yeşil alanların sınıflandırılması
|
|
3
|
Çankırı kenti mahalle parkı ve semt parkı örneklerinin peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi
|
|
4
|
Kentsel açık ve yeşil alanların işlevleri
|
|
5
|
Kentsel açık ve yeşil alanların işlevleri
|
|
6
|
Çankırı kentinde bulunan çocuk oyun alanlarının peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi
|
|
7
|
Kentsel açık ve yeşil alanların önemi
|
|
8
|
Kentsel açık ve yeşil alan sistemleri
|
|
9
|
Kentsel açık ve yeşil alan sistemleri
|
|
10
|
Çankırı kent parkı ve kent ormanı örneklerinin peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi
|
|
11
|
Kentsel açık ve yeşil alan standartları
|
|
12
|
Kentsel açık ve yeşil alan standartları
|
|
13
|
Ödev sunumları
|
|
14
|
Ödev sunumları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Kuter, N., 2007. Çankırı Kenti Açık ve Yeşil Alan Varlığı İçinde Tarihi Kent Merkezinin Kentsel Peyzaj Tasarımı Açısından Değerlendirilmesi (Doktora Tezi)
Kuter, N., 2014. Kentsel Açık ve Yeşil Alanlar Ders Notları (Basılmamış).
|
Yardımcı Kitap
|
Arslan, M., Barış , E., Erdoğan E., Dilaver Z., 2007. Yeşil Yol Planlaması: Ankara Örneği. Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri.139 s., Ankara
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından gerek estetik gerekse işlevsel öneme sahip kentsel açık ve yeşil alanlar konusunda farkındalık oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kent, kentsel açık ve yeşil alan kavramları, kentsel açık ve yeşil alanların sınıflandırılması, Çankırı kenti mahalle parkı ve semt parkı örneklerinin peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi, kentsel açık ve yeşil alanların işlevleri, kentsel açık ve yeşil alanların işlevleri, Çankırı kentinde bulunan çocuk oyun alanlarının peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi, kentsel açık ve yeşil alanların önemi, kentsel açık ve yeşil alan sistemleri, kentsel açık ve yeşil alan sistemleri, Çankırı kent parkı ve kent ormanı örneklerinin peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi, kentsel açık ve yeşil alan standartları, kentsel açık ve yeşil alan standartları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
4
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
3
|