ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Yetiştirme Ortamları PEY109 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çeşitli bitki yetiştirme ortamlarına olan gerekliliği tanır
    2-Çeşitli organik ve inorganik yetiştirme ortamlarını kullanır
    3-Süs bitkileri yetiştiriciliği açısından yetiştirme ortamlarından beklenen özellikleri tanır
    4-Farklı ortamlarda bitki yetiştirme tekniklerini tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   107
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,57 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki yetiştirme ortamlarına giriş, bitki yetiştirme ortamlarının tarihsel gelişimi ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B1, K2 B1, K3 B1
    2 Süs bitkileri yetiştirme ortamları ile ilgili bazı temel kavramlar. K1 B2, K2 B2
    3 Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan malzemelerin seçimi. Topraklı ve topraksız bitki yetiştirme ortamlarının karşılaştırılması. K1 B3
    4 Toprak ve toprak kullanılan bitki yetiştirme ortamları. K2 B3
    5 Organik yetiştirme ortamları (torf) ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B4, K4 B1, K4 B2, K4 B3
    6 Organik yetiştirme ortamları (ağaç kabukları, talaş) ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B5, K5 B1
    7 Organik yetiştirme ortamları (atık mantar kompostu, cocopeat) ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B6
    8 İnorganik yetiştirme ortamları (kum, çakıl) ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B7
    9 Genleşmiş veya yakılmış agregatlar (vermikulit, perlit, kaya yünü, pomza, zeolit) ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B8, K6 B8
    10 Plastik materyaller ( genleşmiş plastik yumaklar, üre-formaldehit köpük reçinesi, poliüretan köpük, iyon değişim reçineleri) ve süs bitkilerinde kullanımı. K1 B8 ve K6 B6
    11 Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan besin çözeltisinin hazırlanışı. K1 B9, K7 B1
    12 Hidroponik ve aquaponik yetiştirme sistemleri K1 B10, K7 B2
    13 Yetiştirme ortamlarının avantaj ve dezavantajları. K7 B3
    14 Yetiştirme ortamlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları. K1 B11
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Nuray ÇİÇEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çiçek, N. (2017). Bitki yetiştirme ortamları. Yayınlanmamış Ders Notları. K2. Gül, A. (2012). Topraksız tarım. Hasad yayıncılık. K3. Güneş, A., Alpaslan, M. & İnal, A. (2004). Bitki Besleme ve Gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492. K4. Çolak, A. H. & Günay, T. (2011). Turbalık. Orman ve Su İşleri Yayınları. K5. Foust, J. E. (2010). Growing media for greenhouse production. The University of Tennessee Press. K6. Alpaslan, M., Güneş, A.& İnal, A. (2005). Deneme Tekniği. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1543, Ders Kitabı: 496. K7. Jones B Jr. (1997). Hidroponics. St. Lucie Press.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Peyzaj çalışmalarının canlı materyalleri olan otsu ve odunsu süs bitkilerinin farklı ortamlardaki yetiştirilme tekniklerini kazandırmak ve süs bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan organik ve inorganik materyalleri tanımlamak
    Dersin İçeriği Bitki yetiştirme ortamlarının fiziksel ve kimyasal özelliklerini inceler, topraklı ve topraksız yetiştiriciliğin avantaj ve dezavantajlarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. 5
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 4
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster