ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeşil Alanlarda Sulama ve Drenaj PEY213 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak-bitki-su ilişkisini açıklar.
    2-Sulama ve sulama yöntemlerini açıklar.
    3-Yeşil alanların sulama ihtiyacını açıklar.
    4-Farklı bitkiler için su tüketim ihtiyacını açıklar.
    5-Aşırı suyun zararlarını ve drenajı açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak -bitki -su ilişkileri K3 B2
    2 Sulamanın tanımı, amacı ve sulama suyu özellikleri K1 B1.2, K2 B2.1
    3 Toprakta su hareketi, infiltrasyon K2 B2.4.3, K2 B2.5
    4 Toprağın sulamayı ilgilendiren özellikleri K1 B2.2
    5 Bitki su tüketimi ve hesaplanması K1 B3.1, K1 B3.2, K1 B3.3
    6 Penman-Monteith Yöntemi K3 B4
    7 Sulama randımannı, sulama modülü, sulamasuyu kayıpları K1 B4
    8 Yağmurlama sulama sistemi K3 B5.1, K3 B5.5
    9 Yağmurlama sistemlerinin tasarımı K3 B5.6
    10 Damla sulama sistemi K3 B6.1, K3 B6.2
    11 Damla sulama sistemlerinin tasarımı I K3 B6.3
    12 Damla sulama sistemlerinin tasarımı II K3 B6.3
    13 Drenaj kavramı, drenaj-toprak ilişkisi, drenajın avantajları I K2 B2.13
    14 Drenaj kavramı, drenaj-toprak ilişkisi, drenajın avantajları II K2 B2.13
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kara, M. (2008). Sulama ve Sulama Tesisleri. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fak. Ders Yayınları ISBN:975-448-177-6. K2. Okuroğlu, M. ve Yağanoğlu, V. (1993). Kültür Teknik. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fak. Ders Yayınları No:157. K3. Orta, H. (2017). Rekreasyon alanlarında sulama. Nobel Akademik Yayıncılık, 2.Basım. ISBN: 978-605--320-764-1.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yeşil alanlarda; bitki su ihtiyacının belirlenmesi, sulama yöntemlerinin seçimi ve uygun drenajın sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Toprak -bitki -su ilişkileri, sulamanın amacı ve sulama suyu özellikleri, toprakta su hareketi, infiltrasyon, bitki su tüketimi ve hesaplanması ve sulama sistemleri ile drenaj konularını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster