Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak -bitki -su ilişkileri
|
|
2
|
Sulamanın tanımı, amacı ve sulama suyu özellikleri
|
|
3
|
Bitki su tüketimi hesapları
|
|
4
|
Sulamada kullanılan malzemeler, sulama zamanı, miktarı ve süresi hesaplamaları
|
|
5
|
Sulamada kullanılan malzemeler, sulama zamanı, miktarı ve süresi hesaplamaları
|
|
6
|
Sulama yöntemleri, yöntemlerin seçimi, avantaj ve dezavantajları
|
|
7
|
Yeşil alanlarda kullanılan sulama yöntemleri
|
|
8
|
Yeşil alanlarda kullanılan sulama yöntemlerinin planlanması
|
|
9
|
Yeşil alanlarda sulama suyu kayıpları, sulama randımanı ve sulama modülü
|
|
10
|
Drenaj kavramı, drenaj-toprak ilişkisi, drenajın avantajları
|
|
11
|
Drenajın planlanması
|
|
12
|
Yağmur sularının drenajı
|
|
13
|
Ödev sunumları
|
|
14
|
Ödev sunumları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Kara, M. 2008. Sulama ve Sulama Tesisleri.
Okuroğlu, M. ve Yağanoğlu, V. 1993. Kültür Teknik.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yeşil alanlarda; bitki su ihtiyacının belirlenmesi, sulama yöntemlerinin seçimi ve uygun drenajın sağlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Toprak-bitki-su ilişkileri
Sulamanın tanımı, amacı ve sulama suyu özellikleri
Bitki su tüketimi hesapları
Sulamada kullanılan malzemeler, sulama zamanı, miktarı ve süresi hesaplamaları
Sulama yöntemleri, yöntemlerin seçimi, avantaj ve dezavantajları
Yeşil alanlarda kullanılan sulama yöntemleri
Yeşil alanlarda kullanılan sulama yöntemlerinin planlanması
Yeşil alanlarda sulama suyu kayıpları, sulama randımanı ve sulama modülü
Drenaj kavramı, drenaj-toprak ilişkisi, drenajın avantajları
Drenajın planlanması
Yağmur sularının drenajı
Ödev sunumları
Ödev sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
2
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|