ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Destekli Çizim II PEY218 BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı projelerde oluşturulmuş olan blokları aktif projede kullanır.
    2-Aktif projenin detaylarını ve çıktısını farklı ölçeklerde oluşturur.
    3-Üç boyutlu tasarım özelliklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler2041248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013636
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Options komutuyla bazı program ayarlarının yapılması, koordinat sistemleri ile sistem değişkenlerinin özellikleri, fonksiyon tuşlarının kullanımı K1: Bölüm 1 K2: Bölüm 1
    2 UCS işlemi ile ilgili gelişmiş özellikler ve ilgili sistem değişkenleri K1: Bölüm 2 K2: Bölüm 2
    3 Çizimde 3D polyline özelliği K1: Bölüm 3 K2: Bölüm 3
    4 Select, Quick select, Tool palette window özellikleri K1: Bölüm 4 K2: Bölüm 4
    5 Tasarımın farklı görünüş pencerelerinden görüntülenmesi ve özelleştirilmiş görünüşler K1: Bölüm 5 K2: Bölüm 5
    6 3 boyutlu çizimde kullanılan Modify menüsü komutları (Rotate, Move, komutları) K1: Bölüm 6 K2: Bölüm 6
    7 Modify menüsü komutları K1: Bölüm 7 K2: Bölüm 7
    8 Express menüsü komutları K1: Bölüm 8 K2: Bölüm 8
    9 Express menüsü komutları K1: Bölüm 9 K2: Bölüm 9
    10 Raster image, Ole object, Xref ve Image manager özellikleri K1: Bölüm 10 K2: Bölüm 10
    11 Çıktı tasarımı (Layout komutu) ve çıktının çiziciden alınması (Plot komutu) K1: Bölüm 11 K2: Bölüm 11
    12 Export, Send, Drawing utilities, Externel reference, Raster image, Ole object, Xref ve Image manager işlemleri K1: Bölüm 12 K2: Bölüm 12
    13 Üç boyutlu temel nesneler K1: Bölüm 13 K2: Bölüm 13
    14 Üç boyutlu temel nesneler K1: Bölüm 14 K2: Bölüm 14
    Ön Koşul PEY205 Bilgisayar Destekli Çizim
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. B.Cemil BİLGİLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. George , O. (1999). AutoCAD 2000. ALFA Basım Yayın, 1305 sayfa. K2. Demir Yürek, M.Ş (2015). AUTOCAD 2015, KODLAB Yayın, 492 sayfa.
    Yardımcı Kitap YK1. Ekebaş, A. N.,1996. Autocad Release 13 3D Boyut ve Rendering, Seçkin Yayınevi, ISBN: 975-347-101-7, 378 s.
    Dersin Amacı Bilgisayar ortamında iki boyutlu peyzaj proje tasarımının gerçekleştirilmesinde ileri çizim tekniklerinin kullanılması, gelişmiş bir tarama stilinin oluşturulması, annotation özelliğinin kullanılması, projelere ait farklı çıktı tasarımlarının yapılması ve yazıcılardan layout özelliği kullanılarak çıktı alınmasıdır.
    Dersin İçeriği Projenin sayısal ortamda tasarlanması ve görselleştirilmesine yönelik çizim yaklaşımları değerlendirilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 4
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. 4
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster