Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel ders içeriği ve ders işleyişi hakkında bilgi ve derse giriş
|
|
2
|
Peyzaj parçalanması, sebepleri, sonuçları ve etkileri
|
|
3
|
Alan kullanımlarının tanımlanması ve alan kullanım çeşitleri
|
|
4
|
Tarımsal alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
|
|
5
|
Orman alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
|
|
6
|
Kentsel alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
|
|
7
|
Mera alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
|
|
8
|
Sulakalan alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
|
|
9
|
Diğer alan kullanımları ve peyzaj özellikleri
|
|
10
|
Doğal alan kullanımları ve yapay alan kullanımlarının karşılaştırılması
|
|
11
|
Avrupa?da kullanılan alan kullanım sınıflandırma çeşitleri ve özellikleri (EUNIS, CORINE, vb.)
|
|
12
|
Türkiye?de peyzaj parçalanmaları ve alan kullanım dağılımı
|
|
13
|
Ödev sunumları (Grup ödevleri)
|
|
14
|
Türkiye`nin Nature2000, Ekolojik Ağ ve EUNIS sınıflandırmasına uyumu
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Atalay, İ., 2005. Türkiye Fiziki Coğrafyası, Dokuz Eylül Ünv., İzmir
Aksoy, H., 1993. Türkiye Ormanları, OGM yayınları, Ankara
Atalay, İ., 2000. Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkılap Kitapevi
Akman, Y., 1995. Türkiye orman vejetasyonu, Palme Yayınları, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
Jaeger, J.A.G., Bertiller, R. and Schwick, C. 2007. Degree of Landscape Fragmentation in Switzerland, Quantitative analysis 1885-2002 and implications for traffic plkanning and regional planning. Office federal de la statistique (OFS), Neuchatel, Switzerland.
Jaeger, J.A.G., von Raumer, H.G.S., Esswein, H., Müller, M. and Lüttman, M.S. 2008. Time series of landscape fragmentation caused by transportation infrastructure and urban development : A case studyt from Baden- Württemberg, Germany. Ecology and Society, Vol. 12(1), p. 22.
Jaeger, J.A.G. 2010. Fragmentation ? Measures and indicators. Summary Book of IENE 2010 International Conference on Ecology and Transportation, Velence, Hungary.
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj parçalanmasının nedenleri ve sonuçlarını, alan kullanım çeşitlerini öğrenerek peyzaj planlaması için alt yapı oluşturmaktır. Ayrıca öğrencilerin Avrupa Birliği sürecinde Türkiye?nin uyum sağlamaya çalıştığı Nature2000 konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Genel ders içeriği ve ders işleyişi hakkında bilgi ve derse giriş
Peyzaj parçalanması, sebepleri, sonuçları ve etkileri
Alan kullanımlarının tanımlanması ve alan kullanım çeşitleri
Tarımsal alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
Orman alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
Kentsel alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
Mera alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
Sulakalan alan kullanımı ve peyzaj özellikleri
Diğer alan kullanımları ve peyzaj özellikleri
Doğal alan kullanımları ve yapay alan kullanımlarının karşılaştırılması
Avrupa?da kullanılan alan kullanım sınıflandırma çeşitleri ve özellikleri (EUNIS, CORINE, vb.)
Türkiye?de peyzaj parçalanmaları ve alan kullanım dağılımı
Türkiye?nin Nature2000, Ekolojik Ağ ve EUNIS sınıflandırmasına uyumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
3
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
3
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|