ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Atölyesi PEY111 GÜZ 1+3 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini geliştirir.
    2-İki ve üç boyutlu düşünmeyi geliştirir, bu düşüncelerini tasarlar.
    3-Soyut kavramlardan somut mekânsal kurgular oluşturur.
    4-Skeç, perspektif, kesit, diyagram, maket gibi ifade tekniklerini kavrar.
    5-İfade tekniklerine ilişkin malzemeleri belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler303515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Tanışma atölyesi K2: Çizmek: Süreç ve Ürün bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    2 Çizim ve maket malzemelerinin tanıtılması K2: Çizgi: Çizimin Özü bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    3 Perspektif Atölyesi K2: Derinlik: Yanılsama Sanatı bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    4 Skeç Atölyesi K2: Kurgulamak: Çizim ve Yaratıcılık bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır. Ödevin hazırlanması
    5 Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.) K1: Dolaşım bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    6 Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi K3: Mimarlık Bir Fikirle Başlar bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    7 Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.) K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    8 Hareketli Poster Atölyesi K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    9 Maket atölyesi K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    10 Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Ödevin hazırlanması Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    11 Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi K1: Mekanın Birbirine Bağlılığı bölümü okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    12 Kodlama Atölyesi K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    13 Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Ödevin hazırlanması Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    14 Dönem sonu sergisinin posterinin ve davetiyelerinin hazırlanması K4: Tasarım fikirleri ve anlatım teknikleriyle ilgili örnekler okunmalıdır. Bir sonraki ders için gerekli malzemeler hazırlanmalıdır.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş.Gör.Dr. Başak ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 2. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 3. Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul. 4. Kolektif (2018). Öğrenme Biçimi Olarak Tasarım-Okullar Okulu Okumaları-4.İstanbul Tasarım Bienali. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Garzanlı, S. (2016). Tasarım ve Mimarlık Üzerine Manifestolar ve Diğer Şeyler. SUB Yayımları, İstanbul. 2. İTÜ-ta 2016 Tasarım Atölyesi. (2016). İTÜ Mimarlık Fakültesi Lise Yaz Okulu. İstanbul, 18-24 Haziran. Atölye Yürütücüleri: Murat Gül, Hatice Ayataç, Kerem Koramaz, Figen Gül, Deniz Leblebici Başar, Mehmet E. Şalgamcıoğlu, Mehmet Erkök, Melih Bozkurt, Ozan Avcı, Kaan Sağ, Sena Semizoğlu, Kübra Dolap, Aslı Ulubaş, Tuba Özkan, Özgün Yücetürk, Meliz Akyol, Başak Özer. 3. İTÜ-ta 2017 Tasarım Atölyesi. (2017). İTÜ Mimarlık Fakültesi Lise Yaz Okulu. İstanbul, 17-23 Haziran. Atölye Yürütücüleri: Hatice Ayataç, Kerem Koramaz, Figen Gül, Deniz Leblebici Başar, Mehmet E. Şalgamcıoğlu, Melih Bozkurt, Meliz Akyol, Ethem Gürer, Sena Semizoğlu, Kübra Dolap, Başak Özer, Özgün Yücetürk.
    Dersin Amacı Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Tasarım fikrinin geliştirilmesine (anlatı, soyut resim, kodlama, hareket, geri dönüşüm, yeşil duvar), üç boyutlu düşünülmesine (şerit, geometrik formlarla güncel sanat, parametrik tasarım, geçit, kabuk) ve ifade edilmesine (perspektif, skeç, poster, maket vb.) ilişkin çeşitli atölyeleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster