ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Atölyesi PEY111 GÜZ 1+3 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini geliştirir.
    2-İki ve üç boyutlu düşünmeyi geliştirir, bu düşüncelerini tasarımla ifade eder.
    3-Soyut kavramlardan somut mekânsal kurgular oluşturur.
    4-Skeç, perspektif, kesit, diyagram, maket gibi ifade tekniklerini kullanır.
    5-İfade tekniklerine ilişkin malzemeleri tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler303515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Tanışma atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    2 Çizim ve maket malzemelerinin tanıtılması Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    3 Perspektif Atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    4 Skeç Atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması Ödevin hazırlanması
    5 Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.) Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    6 Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    7 Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.) Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    8 Hareketli Poster Atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    9 Maket atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    10 Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi Ödevin hazırlanması Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    11 Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    12 Kodlama Atölyesi Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    13 Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi Ödevin hazırlanması Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    14 Dönem sonu sergisinin posterinin ve davetiyelerinin hazırlanması Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul. Garzanlı, S. (2016). Tasarım ve Mimarlık Üzerine Manifestolar ve Diğer Şeyler. SUB Yayımları, İstanbul.
    Dersin Amacı Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Perspektif Atölyesi, Skeç Atölyesi, Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.), Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi, Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.), Hareketli Poster Atölyesi, Maket atölyesi, Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi, Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi, Kodlama Atölyesi, Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi konularını içermektedir..
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 2
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 5
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 3
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster