Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Tanışma atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
2
|
Çizim ve maket malzemelerinin tanıtılması
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
3
|
Perspektif Atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
4
|
Skeç Atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
Ödevin hazırlanması
|
5
|
Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.)
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
6
|
Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
7
|
Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.)
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
8
|
Hareketli Poster Atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
9
|
Maket atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
10
|
Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi
|
Ödevin hazırlanması
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
11
|
Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
12
|
Kodlama Atölyesi
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
13
|
Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi
|
Ödevin hazırlanması
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
14
|
Dönem sonu sergisinin posterinin ve davetiyelerinin hazırlanması
|
Bir sonraki ders için gerekli malzemelerin hazırlanması
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi
Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul.
Garzanlı, S. (2016). Tasarım ve Mimarlık Üzerine Manifestolar ve Diğer Şeyler. SUB Yayımları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Perspektif Atölyesi, Skeç Atölyesi, Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.), Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi, Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.), Hareketli Poster Atölyesi, Maket atölyesi, Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi, Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi, Kodlama Atölyesi, Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi konularını içermektedir..
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
2
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
2
|